Dažnas klausimas – kur dingsta „Instagram“ (IG) sekėjai? Svajojate pasiekti 1000 sekėjų, bet niekaip neperkopiate 950 ribos, kartais skaičius net mažėja, ir jūsų tikslas – 1000 sekėjų – tolsta. Kodėl taip nutinka?
Priežasčių gali būti ne viena, dažnai tai būna kompleksinės problemos arba kliūtys, kodėl IG sekėjų skaičius auga netolygiai.
1. „Follow“ už „follow“ strategija panaši į „dantis už dantį“, tik šiame socialiniame tinkle viskas pozityviau. Dažnai per „hashtagus“ arba kitais būdais į jūsų paskyrą gali užklysti didelis kiekis naujų sekėjų, bet jų tikslas gali būti ne vien mėgautis jūsų kuriamu turiniu.
Labai dažnas reiškinys IG yra pradėti sekti kurią nors paskyrą ir pakomentuoti keletą įrašų iš eilės, tikintis, kad paskyros kūrėjas atsakys tuo pačiu – pradės sekti komentatorių ir taip pat pakomentuos tokį patį kiekį įrašų. Dažnai tai daro „botai“ – automatinės sistemos, bet pasitaiko, kad ir žmonės. Jei ta nerašyta komentatoriaus/„boto“ sąlyga neįgyvendinama per numatytą laiką (tai gali būti kelios valandos ar viena para), sekėjas „atfollowina“ jūsų paskyrą. Jokių blogų minčių veikiausiai jis neturi, nes jo veikimo sistema yra gerai automatizuota, nes jis „botas“, ir tiesiog jūs nesate iš jo „lygos“.
Ką daryti tais atvejais, kai jus pradeda sekti naujas IG vartotojas? Sekite atgal tik tuo atveju, jei jus tikrai domina jo turinys arba jis yra susijęs su jūsų produktu ar paslauga – tai gali pravesti jums. Lygiai taip pat ir patys nepulkite sekti visų iš eilės žvaigždučių ir „influencerių“ – atsirinkite, kas jus atspindi. Tegu jūsų sekami vartotojai būna jūsų prekės ženklo atspindys.
2. Nupirkti sekėjai. Daug kalbos čia nėra – nelegalu ir tiek. Lietuvoje, deja, plinta šis neteisėtas būdas, ir netgi tikinama, kad nupirkti sekėjai yra tikri žmonės, kurie „neatfollowins“ jūsų paskyros, bet jokių pretenzijų dėl nupirktų sekėjų jūs negalite reikšti. IG stebi tiek „botus“ perkančias paskyras, tiek pačių „botų“ veiklą ir juos be gailesčio trina. Nepatariu prasidėti. Didesnis sekėjų skaičius nesukurs jūsų gero įvaizdžio, negarantuos daugiau klientų nei didesnio įsitraukimo.
3. „Shadow ban“ gali jus ištikti, jei IG jūsų paskyrą laiko kenkėjiška – patys naudojate „botus“ rašyti komentarus, be perstojo kuriate naujas paskyras. Šiuo „shadow ban“ atveju jūsų turinys nebus matomas sekėjams. Jūs galite skelbti turinį ir patys matysite, kad jis paskyroje egzistuoja, bet jis nepateks į jūsų sekėjų srautą. „Shadow ban“ įprastai trunka apie 3 mėnesius, bet jūs nežinosite nei šio laikotarpio pradžios, nei pabaigos.
4. Paskyra yra virtuali parduotuvė. Nekurkite dar vienos parduotuvės. IG yra socialinis tinklas, kuriame žmonės bendrauja, semiasi įkvėpimo, grožisi. Nebūkite įkyrūs su raginimais įsigyti, išbandyti, pirkti.
Kurkite vertę. Atsisakykite ir šaltų kataloginių nuotraukų su baltu fonu ar tuo labiau daiktų fotografavimo ant pakabos ar stalo – žmonės, užfiksuoti naudojantys jūsų produktus ar pristatantys paslaugas paveiks daug labiau.
Norėdami parodyti, ką parduodate, kokią paslaugą teikiate, pasidarykite „shoppable“ funkciją, jei turite el. parduotuvę. Jei tinklapio neturite, pasiruoškite neįkyrias frazes, kurios nurodys, kad produktai parduodami, pavyzdžiui, „turime vietoje X suknelių“; „Auskarais puošitės po X dienų nuo užsakymo“, „siunčiame į visus Lietuvos kampelius“.
5. Nenaudojate „hashtagų“ arba nesuprantate, kaip jie veikia. Naudokite IG „hashtagus“ – tai yra šio socialinio tinklo variklis, bet naudokite juos prasmingai ir tikslingai, „nespaminkite“. „Hashtagai“ yra kaip „Google“ raktažodžiai, kurie pasako, kas mums rūpi. „Hashtagai“ apibūdina vizualą ir pasakoja istoriją, iš kurios algoritmai supranta, kam rodyti įrašą. Kiek ir kokių rašyti „hashtagų“ – tai atskira ir išsami tema. Daug kalbėjau apie tai „Instagram“ mokymuose, skirtuose pradedantiesiems.
6. Užbombarduojate sekėjus. Per dažnas įrašų įkėlimas nėra sveika. Jei jūsų sekėjai savo sraute matys vien jūsų įrašus, ir jie nebus jiems tikrai įdomūs, jie nebeseks jūsų. Išlaikykite solidumą ir ritmą. Turite daug turinio – kelkite jį į „stories“.
Turint iki 1000 „Instagram“ sekėjų optimalus ritmas būtų iki 3 įrašų per savaitę.
Atminkite, kuo daugiau sekėjų, tuo įsitraukimas vis labiau krenta, bet jūsų siekis turėtų būti kurti patrauklų jūsų auditorijai turinį, su protingai parinktais „hashtagais“, lokacija ir panašiai.
7. Nebendraujate. Sekėjai įsidrąsino ir komentuoja įrašus, bet iš jūsų nesulaukia net širdelės ant komentaro? Nebūkite nemandagus – sureaguokite, bendraukite, diskutuokite. Visada atminkite, net jei esate verslas – veikiate socialiniuose tinkluose, kurie yra sukurti bendravimui. Reagavimas yra labai svarbus elementas. Reaguokite ne tik į komentarus po savo įrašais, bet ir į savo sekamų paskyrų turinį.
Taigi kiekviename socialiniame tinkle yra savos taisyklės ir etiketas, o IG dėl to, kad yra mobilioji programėlė, dar turi ir labi daug tamsių savo pusių – įvairių teisėtų ir neteisėtų palengvinimų, kaip planuoti turinį, pritraukti sekėjus. Tačiau jei jums svarbiausia realus įvaizdis, tikri sekėjai, jums ištikima auditorija, pašalinės programos ir žaidimai „dantis už dantį“ bus mažai įdomūs.