Facebook konkursas kaip loterija

„Like & share“ konkursai: rengti susilaikyti bėgti

Atrodė, kad „like & share“ tipo konkursų banga socialiniuose tinkluose nuslopusi, bet jie vis dar egzistuoja. Tie nekūrybiški, nepatrauklūs, mažai realios vertės galintys sukurti prizų dalijimai už „like‘ą“, „share‘ą“ ir draugo „užtaginimą“, deja, vis dar rengiami. Galbūt nebe taip masiškai kaip prieš kelis metus, bet visgi. Tačiau tokio tipo konkursai išties kenksmingi verslams keletu aspektų. Perskaitykite ir pagalvokite, ar verta surengti dar vieną „like‘ų“ rinkimo akciją.

„Like & share“ konkursų rengėjų medžioklė

Pirmiausia, socialiniai tinklai, tiek „Facebook“, tiek „Instagram“ aktyviai medžioja verslo paskyras, kurios skelbia nekūrybiškus konkursus (tokius kaip skatinančius žymėti draugus, tiesiog pamėgti puslapį, pasirinkti variantą A arba B). Kokie konkursai būtų galima – išdėstysiu toliau.

Kodėl socialiniams tinklams nepatinka tokie konkursai ir kodėl už jų rengimą jūsų paskyra gali gauti tikrą „baną“ (paskyros sustabdymą 1–3 mėnesiams, t. y. negalite skelbti įrašų, skaityti žinučių ir t. t.) ar „shadow ban“ (nežinote to, bet jūsų įrašai nepasiekia jūsų sekėjų, galite gauti žinutes ir į jas atsakyti, galite užsakyti reklamas, bet, tikėtina, kelis mėnesius jų sklaida bus prasta)? Tad įsivertinkite, ar keli šimtai naujų sekėjų yra verti jūsų paskyros reputacijos. Konkursuose kelti sąlygų žymėti draugą, pamėgti paskyrą ar dalytis įrašu draudžia taisyklės, todėl socialiniai tinklai turi laisvę ir teisę bausti pažeidėjus. Jei tvarkos nėra, įsivyrauja anarchija.

Etatiniai „like & share“ konkursantai

Kita bėda, kad, tikėtina, jūsų konkursas gali pritraukti ne tik naujus sekėjus, bet ir etatinius konkursų dalyvius, kurie turi ko ne etatą „sharinti“ konkursus savo „Facebooko“ sienoje. Mažiau atidūs savo įrašų vėliau nepaslepia, tad prieš skelbdami nugalėtoją užmeskite akį į išrinkto žmogaus profilį. Įsitikinkite, kad jis tikras (sukūrimo data, vardas ir pavardė egzistuoja „Google“, dominuoja lietuviai draugai, kurie komentuoja, „like‘ina“ realius žmogaus įrašus, sienoje – ne vien konkursai).

Ar „like & share“ dalyviai yra/bus klientai?

Žinoma, ne visi jūsų konkurso dalyviai bus konkursų medžiotojai, paskui parduodantys prizus virtualiuose turgeliuose iš kitos anketos, pavadintos „Kriste Nesvarbu“). Dalis jų gali būti potencialūs jūsų klientai. Tačiau koks didžiausias konkursų trūkumas – ateina nauja banga sekėjų, bet mes nežinome, ar jie taps jūsų klientais. Taip, įprastai vartotojai neperka daikto pirmą kartą pamatę reklamą, tam reikia laiko ir pakartojimo, įsitikinimo. Tačiau kaip jūs atseksite, kas iš konkurso dalyvio per artimiausią pusmetį įsigys jūsų prekę ar paslaugą? Kaip ir perkate katę maiše – nežinote net to, ar nauji sekėjai „neužhide‘ins“ visų jūsų įrašų nelaimėję konkurso, nepaspaus „unfollow“. Jei to nepadarys – ar jie bent kiek įsitrauks į jūsų kuriamą turinį. Nemažai rizikų. Įsivertinkite tai prieš skelbdami naują „like‘ų“ rinkimo akciją.

Kaip surengti kūrybišką konkursą?

Tad iš mano įspėjimų atrodytų, kad konkursai socialiniuose tinkluose draudžiami ar bent jau nepatartini. Nevisai. Mano požiūriu, galite kartais (iki 3 kartų per metus) skelbti kūrybiškus konkursus, kuriuose vartotojai kurtų jums naudą arba turinį. Pavyzdžiui, pasiūlykite jiems sugalvoti naujos kolekcijos pavadinimą, prašykite fiksuoti jų, kaip neįprastai panaudoti jūsų naujai pagamintą riešutų sviestą. Tegu jie papasakoja savo romantiškiausią įvykį, ir restorano atidarymo proga pakvieskite juos vakarienei. Susiekite konkursą tiesiogiai su savo prekės ženklu, gaukite vartotojų sugeneruoto turinio (nuotraukų, vaizdo įrašų, atsiliepimų), kuriuos vėliau galėsite panaudoti savo verslo komunikacijoje. Na, ir laikykitės taisyklių, tam jos ir sukurtos.

Tegu konkursai negadina, nesumenkina jūsų verslo reputacijos ir įvaizdžio. Sukurti pirmą gerą įspūdį gali būti lengva, bet taip pat paprasta jį prarasti neatsargiu sprendimu, o sukurti ilgalaikį pasitikėjimą vis sunkiau. Siekite nuoseklios komunikacijos ir tvaraus ryšio tarp jūsų ir tikslinės auditorijos.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.