Patarimai, kaip sukurti įmonės, veiklos, studijos pavadinimą

Kuo tu vardu: kaip sukurti veiklos pavadinimą?

Pavadinimai nusako daiktus, objektus, vardai – žmones. Vadiname daiktus vienaip, o ne kitaip, ir sukuriame jiems naujas reikšmes pridėdami priesagas ar vartodami juos kituose kontekstuose. O kaip su nauja veikla? Atidarome naują parduotuvę ar kūrybos studiją, norime įvardyti savo veiklą potencialiems klientams – tai veiksmai, kurie neatsiejami nuo pavadinimo kūrimo. Šiame įraše pasiūlysiu jums minties kelią, kuriuo galite eiti.

Tačiau iki konkrečių pasiūlymų noriu pabrėžti, kad pavadinimas yra labai svarbi jūsų būsimos komunikacijos dalis, neatsiejama nuo jūsų viso „brandingo“, įvaizdžio. Pavadinimas turėtų ne tik jums patikti, bet ir atspindėti kuriuo nors aspektu jūsų veiklą arba pasakoti istoriją jūsų klientams.

Taigi nuo ko pradėti galvoti?

1. Apsispręskite dėl kalbos. Angliškai, lietuviškai, egzotine kalba kaip „kili:g“ kosmetikos pavadinimas tanalų kalba? Esperanto? O gal sugalvokite dirbtinį žodį?

Nesu kitakalbių pavadinimų gerbėja, kai prekės ženklas veikia tik Lietuvoje ir neplanuoja plėstis į kitas šalis. Jei tiksliai žinote, kad jūsų produktai skirti Lietuvos rinkai, rinkitės lietuviškus pavadinimus. Jie nebūtinai nuobodūs! Pavyzdžiui, „Sviestas sviestuotas“ (riešutų sviestų gamintojas), „Adatytė“ (drabužių prekės ženklas).

2. Surašykite visus žodžius ir frazes, kurie asociatyviai siejasi su jūsų veikla. Nerekomenduoju rašyti tiesiogiai jūsų veiklą apibūdinančių žodžių, pavyzdžiui, „drabužiai“, „piešimas“, „parduotuvė“. Leiskite sau galvoti plačiau, toliau.

3. Iš turimų žodžių dėliokite frazes, jei nė vienas iš parašytų žodžių savaime nėra tvirtas pavadinimas. Atsiverskite žodyną, pasižiūrėkite ir sinonimus, frazeologizmus – gali kilti įdomių idėjų.

Rėkiantis ar nešsiskiriantis?

4. Tikrinkite! Turėdami kelis favoritus tikrinkite juos „Google“ paieškoje – ar šiuo metu pavadinimas neužimtas, kokias asociacijas jis keltų suvedus į paiešką? Patikrinkite ir populiariausius socialinius tinklus. Būtinai analizuokite savo pavadinimo reikšmę (ypač sukurto) kitose kalbose, tai labai svarbu, jei planuojate plėtrą į kitas rinkas. Išvenkite tokios nemalonios asociacijos kaip įmonė „Molesta“. Angliškai „molester“ yra „prievartautojas“. „Gift“ vokiškai reiškia „nuodus“, angliškai – „dovaną“. Velsiečiai „moron“ vadina morką, o šiaip anglų kalba tai reiškia „kvailys“. Pavyzdžiui, „slut“ švedai vartoja apibūdinti pabaigą, o anglų kalboje tai reiškia „paleistuvę“.

5. Išbandykite. Apsispręsti tarp kelių pavadinimų padės toks metodas. Jį pasakojau savo klientei, su kuria kūrėme jos vaikiškų drabužių prekės ženklo pavadinimą ir komunikaciją (tiesą sakant, manau, mums puikiai pasisekė).

Sugalvokite situacijas, kurių metu jūs pristatytumėte prekės ženklą – ištarkite pavadinimą garsiai, papasakokite savo įsivaizduojam draugui arba pašnekovui, ką jis reiškia, kokią žinutę neša. Užrašykite pavadinimą ranka, kompiuterio klaviatūroje, telefone – ar lengva? Įprastai mums sunku iš pirmo sykio išgirsti žodžius, kuriuose daug priebalsių, ypač, kai jos viena šalia kitos. Sunku įvesti į socialinio tinklo paieškos laukelį gali būti ir pavadinimą su specifiniais simboliai – brūkšniais, daugtaškiu, @, & ir panašiais simboliais. Apgalvokite įvairias situacijas, kad jūsų klientams būtų kuo lengviau įsiminti ir taisyklingai išsyk užrašyti pavadinimą.

Vis tiek per sudėtinga? Kreipkitės, kad kartu sukurtume jūsų veiklos veidą.

O kaip atsirado „Srautas“? Iš žiniasklaidoje vartojamo žargono ir kartu noro susieti veiklą su asociacijomis. Kai dirbau interneto žiniasklaidoje, žodžiu „srautas“ apibūdindavome informacijos kiekį ar pobūdį – „didelis srautas“, „neįdomus srautas“ ir pan. Tai buvo viena medalio pusė. Mane taip pat žavi daugiareikšmiai žodžiai ir gamtos judėjimas. Tad „Srautas“ – ne tik vandens bėgimas, bet ir informacijos gausa.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Sraute
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.