Kaip būti profesionalesniems socialiniuose tinkluose

Profesinis žargonas, blakstutės ir „emoji“ srautas

Turinys – karalius socialinėse medijose. Tą girdime iš daugelio rinkodaristų, ir ši tendencija artimiausiais metais niekur nesitrauks. Tačiau kaip įrašus paversti įdomiu, vertingu turiniu žinome ne kiekvienas. Kad sukurtume patrauklų turinį, reikia daug sudedamųjų – gerai pažinti savo auditoriją, jos įpročius, turėti ką pasakyti ir mokėti tai padaryti. Taigi reikia ne tik profesinių žinių, bet kūrybinio rašymo patirties, gebėjimo kurti istoriją, suvokti vartotojo psichologiją. Tai ilgas kelias ir nemažas darbas.

Pasidalysiu keliais praktiniais patarimais iš savo asmeninės patirties (esu diplomuota filologė ir komunikacijos mokslų specialistė, dirbusi interneto žiniasklaidoje), kaip patraukliau kurti turinį savo auditorijai. Tai galioja tiek socialiniuose tinkluose, tiek tinklaraštyje ar elektroniniuose laiškuose.

Rašymo tonas socialiniuose tinkluose

Socialiniuose tinkluose siekiame sekėjų įsitraukimo, norime, kad jiems būtų įdomu, imtų diskutuoti. Tačiau kartais mūsų kalbėjimo tonas pasidaro neadekvatus tam, kokį įvaizdį išties norime kurti.

Kai kuriais atvejais kalbėjimas nesutampa su kuriamu produktu ar teikiama paslauga. Pernelyg dažnai vartojamos mažybinės formos gali sukelti neigiamą reakciją. Familiarus kalbėjimas gali priversti pasijausti nejaukiai – ar aš išties turiu žinoti apie visas direktoriaus visas asmenines detales, norėčiau daugiau profesionalumo, mažiau dėmesio smulkmenoms.

Būna ir dar kitas variantas, kai verslo paskyroje imama kalbėti profesiniu žargonu, vartojami terminai, kuriuos arba imi „googlinti“, nes įdomu, arba tiesiog „prascrollini“ įrašą, nes nedomina, nepadėta „ant lėkštutės“.

Aukso vidurys galėtų būti toks kalbėjimo tonas, kuris keltų susidomėjimą, parodytų jūsų išmanymą profesine tema (bet ne „aukštesnį lygį“), o frazės būtų ne tik suprantamos daugeliui, bet ir išvengtumėte negatyvaus kalbėjimo. Turiu mintyje dažą neiginių vartojimą, konkurentų, klientų niekinimą.

„Hashtagų“ ir „emoji“ socialiniuose tinkluose

Nerekomenduočiau naudoti gausybės „hashtagų“ savo „Facebooko“ įrašuose, nes galutinis rezultatas gali būti prastas ne tik dėl algoritmų, bet ir dėl to, kad bus išryškinta per daug žodžių, be to, nebūtinai visi paryškinimai funkcionuos kaip tikri raktažodžiai. „Instagrame“ politika šiek tiek kita – čia „hashtatgai“ yra pagrindas, bet ir juos reikia tekste dėlioti atsakingai.

Ilgesnį įrašą atskirti „emoji“ simboliais nėra prasta mintis, bet vėlgi siūlyčiau nepersistengti, kad neatrodytų, kad jūs ką tik atradote „emoji“ ir dėliojate juos visur iš eilės. „Emoji“ gali padėti išryškinti svarbiausius įrašo akcentus arba sutrumpinti įrašą žodžius pakeičiant grafiniais simboliais.

Įsitikinkite, ar reikia dar vieno „emoji“.

Nereagavimas į svarbius klausimus socialiniuose tinkluose

Jūsų sekėjai ar klientai įvaizdį apie jus, jūsų veiklą susidaro ne tik iš to, ką parduodate, kaip aptarnaujate, bet ir tai, ką jūs viešinate, į ką reaguojate. Klientas, kuris turi susidaręs įvaizdį apie jus, turi tam tikrų lūkesčių. Jei esate ekologiško maisto pardavėjas, tikėtina, kad iš jūsų bus laukiama teigiamos reakcijos į Europos Sąjungos sprendimą atsisakyti dalies vienkartinių plastikinių gaminių. Jei esate vaikiškų žaislų gamintojas, tikėtina, kad klientas lauks iš jūsų didelio atidumo pasirinktiems gamybos būdams bei medžiagoms. Sekite didžiuosius žiniasklaidos kanalus, kad galėtumėte pasidalyti aktualia jūsų sričiai informacija su sekėjais.

Tačiau kad ir koks aktualus jūsų turinys būtų, nekartokite punkto nr. 4:

Tyla socialiniuose tinkluose

Tai turbūt vienas labiausiai erzinančių dalykų: parašai užklausą – negauni atsakymo nei tą pačią, nei kitą darbo dieną. Jūs turite būti pasiekiami ir operatyvūs. Tai ypač svarbu socialiniuose tinkluose, jei tai jūsų pagrindinė darbo priemonė. Reikėtų suvokti, kad klientas arba potencialus pirkėjas veikiau parašys jums žinutę „Facebooke“ nei paskambins (nes patingės ieškoti jūsų telefono numerio, o gal jis net neįrašytas), ypač, jei tai bus savaitgalis arba darbo dienos vakaras.

Jūsų sau išsikeltas tikslas turėtų būti operatyvumas ir lankstumas. Jei gavote užklausą – pasistenkite kuo greičiau ir išsamiau į ją atsakyti. Pasiruoškite atsakymų ruošinius, būkite pasirengę suteikti informacijos apie dažniausiai užduodamus klausimus. Būkite konkretūs kalbėdami apie gamybos, pristatymo terminus bei kainodarą.

Ne tik transliuokite turinį, bet ir nebūkite abejingi – pasistenkite įsijausti į savo sekėjo ar kliento poziciją. Tai padės pasirinkti tinkamus žingsnius ir toną.

Jei norite daugiau sužinoti apie profesionalumą socialiniuose tinkluose, rekomenduoju šį įrašą.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Sraute
Bendraukime+370 671 81 779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.