Kartais turiu malonumą padėti studentams kokybiniuose tyrimuose. Dalijuosi savo atsakymu apie sėkmingos verslo komunikacijos sudedamąsias dalis. Tai ypač pravers, jei šiuo metu kuriate verslą, bet tiks pasitikrint užsisukus darbų rutinai. Žvilgsnis iš šalies labai padeda!
- Išanalizuoti rinką – konkurentus, kokia paklausa, koks požiūris į panašias paslaugas ar prekes, jei tai nauja Lietuvoje – kaip prigijo užsienyje.
- Suvokti, kokią problemą sprendžia naujas verslas/veikla – ar tai būtų naujas batutų parkas, ar naujas akinių salonas.
- Perprasti savo tikslinį klientą. Kas jis toks – iki smulkmenų susidaryti jo portretą, kone kvėpuoti jam į nugarą, kad suvoktum jį įvairiapusiškai.
- Kurti pridėtinę vertę prekės ženklo komunikacijoje. Produktas sukurtas, klientas žinomas – toliau reikia pristatyti savo prekę, ir norėtųsi, kad tai būtų įdomu, tiesa? Pridėtinės vertės kūrimas, o ne tik savo prekės/paslaugos brukimas gali padėti patraukti pelnytą dėmesį. Koks tas pridėtinės vertės turinys galėtų būti, gali pasufleruoti informacija apie tikslinį klientą – kas jam aktualu, dėl ko jam skauda, kas jam kelia klausimų. Išsklaidykite jo abejones, suteikite jam žinių ne tik apie savo prekę, parodykite, kad jūsų prekės ženklo vertybės sutampa su jo asmeninės vertybėmis.
- Nepraraskite savęs. Kai nebežinosite, kas esate, ištiks kūrybinė nesėkmė, kris pardavimai, imsite galvoti apie veiklos stabdymą ar verslo pardavimą – prisiminkite, nuo ko pradėjote, kaip galvojote pavadinimą, apie kokias problemas mąstėte, kai kūrėte savo produktą ir jo strategiją. Tai turėtų jus sugrąžinti prie šaknų ir galbūt padės suvaldyti stresą ir atsakys bent į kelis opius klausimus apie jus pačius ir jūsų auditoriją.
Planavimas ir strategavimas man yra pagrindiniai atraminiai taškai, kurie svarbūs tiek pačioje veiklos pristatymo pradžioje, tiek eigoje.
Ar žinote, kur link juda jūsų veikla? Pasikalbėkime: