Patarimai, kaip kurti turinį socialiniuose tinkluose

Nesirašo: kaip pradėti rašyti socialiniuose tinkluose

Man nesiseka rašyti. Man nesisekė lietuvių kalbos pamokos. Aš nesu rašytojas(-a). Man būtinai reikia įkvėpimo, kad ką nors parašyčiau. Nežinau, kas įdomu mano sekėjams, todėl vengiu rašyti, atsiranda pauzių. Atpažįstate save?

Manau, turbūt kiekvienas galime rašyti, ir ypač savo auditorijai, nes kūrėjas geriausiai suvokia savo produktą, žino jo privalumus, dažnai gerai išmano konkurencinę aplinką. Tačiau ne kiekvienas tai darome. Vieni neturi laiko įrašų kūrimui, kiti tiesiog patiki darbus tų sričių specialistams, bet dažna nerašymo socialiniams tinklams priežastis – negebu, nežinau, neturiu idėjų.

Rašymas socialiniams tinklams – plati tema. Galėčiau kalbėti ir rašyti apie tai ištisus romanus, bet sutelksiu dabar pagrindinius dalykus, kurie, viliuosi, padės suvokti, ko imtis, ir galėsite rašyti sklandžiau.

Rašydami socialiniams tinklams galvokite apie formatą

„LinkedIn“ verslo paskyra turi labai ribotą simbolių skaičių (700 simbolių viename įraše), „Instagram“ taip pat ne guminis (2200 simbolių), ir jame mes nesame dar susiformavę įgūdžio skaityti. Nebent nuo pat pradžių pratinote savo sekėjus prie istorijų ir pasakojimų – tada puiku, kurkite ilgesnius įrašus, nors įrašo tęsinys komentaruose manęs asmeniškai nežavi. Tai man sufleruoja, kad žmogus nesuvokia formato. O „Facebooke“, jei juo naudojatės savo versle, galite šiek tiek išsiplėsti. Tačiau neperkelkite instrukcijų, techninių aprašymų, sertifikatų į socialinius tinklus – tai nėra informacija, kurios čia tikimasi.

Ar žinote, kas jūsų tikslinė auditorija?

Savo potencialų klientą arba sekėją/skaitytoją turite pažinti taip puikiai, kad atpažintumėte jį einantį gatvėje (nes jis TAS studentiško amžiaus vaikinas, išsinešantis maistą iš veganiškos kavinės ir dėvintis drabužius iš „Humanos“, kuris ateis pas jus nusipirkti plokštelę). Tik taip aiškiai įsivaizduodami savo tikslinį klientą jūs galite jam būti įdomus. Nebijokite vizualizuoti ir neapsiribokite tik įprastais (amžius, lytis, finansai) parametrais. Analizuokite savo tikslinę auditoriją gerokai gilesniais pjūviais – ką jie seka, kur valgo, kaip mąsto, kokioms idėjoms pritaria, kas jiems „skauda“, kaip leidžia laisvalaikį.

Viena problema vienu metu

Gerai, jau žinote, kad prieš rašant pravartu išsiaiškinti techninius klausimus ir suvokti, kam rašote. Toliau – ką pasakysite. Čia ir prasideda linksmybės, taip?

Viena pažįstama sakydavo man, greitai mąstančiai ir greit reaguojančiai, kad reikia spręsti vieną problemą vienu metu. Tai yra, kad mes pirma turime išspręsti vieną klausimą, o tada eiti prie kito. Norėčiau už šią mintį įteikti kokią nors premiją, bet kol kas stengiuosi ją bent prisiminti. Ir kartais įgyvendinti. Rašydami įrašą socialiniam tinklui išsirinkite vieną temą, apie kurią rašysite. Nesvarbu, ar tai bus įrašas iš dviejų sakinių ar įrašas iš kelių pastraipų. Stenkitės susikoncentruoti į vieną temą ir vieną „call to action“ (skatinimą veikti – paspausti nuorodą, parašyti komentarą, sušokti lietaus šokį, keliauti laiku).

Labai dažnai dėl išsiskiriančio adrenalino, esant įkvėpimui, entuziazmui, mes imame rašyti ir apie nuolaidą vienai prekei, ir apie naujos kolekcijos fotosesiją, ir apie atidaromą naują butiką kitame mieste. Viename įraše to per daug. Neperkimškite teksto informacija, ypač – svarbia, kuriai norite suteikti vertės, svorio. Nes su kiekviena nauja žinia jūs veikiausiai skatinsite ką nors daryti. Esant tokiam spaudimui skaitytojas išvis nebedarys nieko. Taip liksite ir be lietaus šokio, ir be tinklapio nuorodos paspaudimo.

Jums nereikia kopijuoti įrašų iš savo tinklapio. Jums reikia juos adapuoti socialiniams tinklams.

Tai kaip rašyti socialiniams tinklams?

Išsirinkote vieną temą, pavyzdžiui, naujos kolekcijos pristatymas. Rašydami romaną ar pjesę intrigą galėtumėte perkelti į kūrinio pabaigą, sukurti rimtą sukrėtimą, o atomazgoje viską atpainioti. Socialiniuose tinkluose mes, vartotojai, esame dažnai įpratę tiesiog „scrollinti“ srautą, kol mūsų kas nors neužkabina. Pirma įprastai tai būna nuotrauka arba vaizdo įrašas. Tada – sekamo žmogaus/paskyros vardas/slapyvardis, vėliausiai – kas parašyta įraše. Kodėl svarbu judantis vaizdas, rašiau anksčiau, kodėl ir kokie vizualai mus veikia, irgi rašysiu, bet jei mūsų sekėjai perėjo iki to, kad ėmė skaityti įrašą (valio!) mes turėtume jiems pasiūlyti jauką išsyk.

Iškart pasiūlydami ką nors įdomaus mes turime didesnę tikimybę, kad mūsų įrašą skaitys toliau. Ką galime daryti? Intriguoti, sukelti juoką, pateikti šokiruojančią statistiką, remtis aktualija, labai koncentruotai pateikti būsimą informaciją, pateikti kliento rekomendaciją/atsiliepimą, pasirinkti metaforą/įvaizdį, kuri bus kaip ilgesnio įrašo leitmotyvas, pasidalyti emocija, su kuria jie gali tapatintis…

Kelių yra daug, kurį rinktis – diktuoja auditorija. Tačiau neužsiciklinkite ties viena ir ta pačia įrašo kūrimo forma. Jūsų įrašas tikrai gali prasidėti trumpa pagaulia fraze, kuri intriguoja, o baigtis – jos įtvirtinimu – skaičiais, kliento atsiliepimu, bet nesikoncentruokite vien į tai. Išbandykite ir kitas strategijas.

CTA labai aiškus, bet…

Vieną įrašą pritaikykite skirtingiems socialiniams tinklams

Turinio adaptavimas yra protingas būdas panaudoti jau sukurtus įrašus arba bent jau jų griaučius. Vieną ir tą pačią naujieną jūs galite pristatyti skirtingai vis kitame socialiniame tinkle, kurį administruojate. „Facebooko“ įrašui pasirinkote intrigą, tad „Instagramui“ išrinkite taiklią frazę, parašytą „boldu“ ar išskirtą „emojiais“, kad skubantis vartotojas pamatytų efektą. „LinkedInui“ paruoškite „slide“ tipo įrašą, kur remiatės skaičiais ar iškeliate į pačią pradžią savo patirtį. Taip vieną naujieną pristatysite kiekviename tinkle aktualiai ir nesikartosite.

Liūdna, kai verslai kviečia sekti jų paskyras skirtinguose socialiniuose tinkluose, bet turinys juose – 100 % sutampa. Parodykite savo kūrybiškumą, juk verslą sukūrėte ne iš nuobodulio, o kurdami vertę arba užpildydami rinkos spragą. Tam tikrai reikėjo įžvalgumo ir kūrybos.

Gana ilgas įrašas, bet tema bent jau man labai įdomi. Jei perskaitėte iki galo, paspauskite vieną iš ikonų:

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.