Manau, kad „Facebooko“ daugelis nemėgsta ir juodina jį dėl jo algoritmo. Tačiau man atrodo, kad bent truputį pagavus, kaip jis veikia, galima neblogai išnaudoti šį socialinį tinklą.
Todėl teoriškai „Facebookas“ yra nemokamas, bet praktiškai – turi investuoti, kad gautum grąžos. Toks jau verslas. „Facebookas“ su laiku savo žaidimo (algoritmo) sąlygas verslams vis sunkina. Kai tiek daug informacijos prieinama taip lengvai – nenuostabu, o „Facebookas“ žino dar daugiau ir tiksliau, todėl naudodamiesi jo duomenų baze turime jam susimokėti – pirkti reklamas.
Tačiau šį sykį – apie organinį algoritmą. Organinis verslo paskyrų įrašų pasiekiamas yra apie 5,5 proc. Tai galioja paslaugoms, prekėms. Kuo daugiau sekėjų turite, tuo įsitraukimas bus prastesnis. Paradoksas, taip. Įprastai tas lūžis būna, kai pasiekiama apie 10 tūkst. sekėjų. Didesniu organiniu, tai yra be reklamos, pasiekiamumu turėtų pasigirti tinklaraštininkai, „influenceriai“ (jei jų dar likę šiame tinkle), paskyros, kurios išskirtinai orientuotos į aktyviausią mamų auditoriją. „Facebookas“ ir toliau skirs dėmesį tiems įrašams, kurie kuria vertę, kurių įsitraukimas tikras. Kodėl netinkami like&share konkursai su netikru įsitraukimu?
Daugiau skaidrumo „Facebooko“ tinkle
Kas naujo žinoma apie algoritmą šiais 2020-iaisiais, nes „Facebookas“ irgi nestovi vietoje. Klaidinga būtų manyti, kad nereikia peržiūrėti savo socialinių tinklų strategijos ir kurti turinį tokį patį, leisti tas pačias reklamas su tais pačiais vizualais.
Šiemet „Facebookas“ sieks įvesti daugiau skaidrumo, kodėl ir kas patenka į mūsų sienas. Jau turbūt pastebėjote, kad galite visiškai atsisakyti jums rodomos konkrečių prekių ženklų reklamos, pasirinkti priežastį.
Taip pat galite koreguoti savo pomėgius, kuriuos algoritmas surinko pagal jūsų veiklos istoriją šiame tinkle. Užeikite į Settings-Ads-Ad preferences. Patikrinkite ir paaiškės, kodėl jums sienoje rodoma sauskelnių reklama, nors vaikų neturite. Jums priskyrė šį „pomėgį“, nes turbūt sekate grupę, kurioje daug kalbama vaikų tema, arba spaudėte „hashtagą“, kurį naudoja mamos.
Kaip 2020-iaisiais veikia „Facebooko“ organinis pasiekiamumas?
Kaip 2020-aisiais „Facebookas“ elgsis su verslo paskyrų įrašais? Naujas įrašas rodomas (arba nerodomas, jei neatitiks) sekėjų sienose pagal šiuos parametrus:
1) ar vartotojas įprastai įsitraukia į tokį turinį. Tai reiškia, kad svarbi ir ankstesnė sekėjo reagavimo į jūsų įrašus istorija. Ar jis komentuodavo, spausdavo „like“. Pagal vartojamus žodžius, vizualą algoritmas nuskaito apytikslę įrašo temą ir sprendžia, ar šis įrašas panašus į tuos, kurie įtraukė sekėją.
2) kokio formato turinys. Vaizdo įrašas pagal statistiką yra karalius ir tokios tendencijos tik stiprės. Kodėl verta investuoti į vaizdo turinio rinkodarą rašiau 2020-ųjų pradžioje. Skaičiuojama, kad konkrečiai „Facebooke“ optimaliausias vaizdo įrašo ilgis – 3 minutės. Tačiau nepabijokite įkelti „boomerango“ ar trumpesnio vaizdo įrašo. Išmėginkite realų savo auditorijos susidomėjimą.
3) ar įrašas populiarus. Pasirinktas laikas, tema ir aktualumas apsprendžia, ar įrašas sulaukia populiarumo pirmąją valandą. Ji svarbi visuose socialiniuose tinkluose. Jei pirmą valandą tylu, mažai tikėtina, kad įrašas „iššaus“ vėliau be reklamos.
Taigi prieš kurdami mėnesio planą, apgalvokite – koks turinys įtraukia jūsų sekėjus, koks formatas jiems priimtiniausias, kaip galite sukurti jiems vertę, kokiu metu jie aktyvūs.