Kokias klaidas daro nauji prekių ženklai

Naujas verslas: kaip ruošti komunikaciją ir auginti auditoriją

Vėl turėjau galimybę prisidėti prie baigiamojo darbo – šįsyk atsakiau klausimus viešosios komunikacijos studentei apie naujo prekės ženklo įžengimą į rinką. Dalijuosi keliomis įžvalgomis, kurios, tikiu, bus naudingos planuojantiems verslą arba norintiems pasitikrinti savo pirmuosius žingsnius.

Naujas prekės ženklas žengia į rinką

Verslo kūrėjas, galvodamas apie komunikaciją, turėtų galvoti, kokią problemą jo naujas prekės ženklas sprendžia, arba kokią ypatingą/naują vertę kuria. Kasdien sukuriamos naujos įmonės, kuriami prekių ženklų pavadinimai – ką jis duos tokio tikslinei auditorijai? Tam reikalinga ir rinkos analizė.

Antra – svarbu planuoti. Taip, ekspromtas, kūrybinis polėkis dažnai padeda ištrūkti iš užburto rato, sukurti ką nors naujo, pamatyti nauju kampu, bet turėti bent gaires, kas, kada bus daroma, ir dėl ko – svarbu.

Kaip atsirinkti komunikacijos kanalus

Veikite ten, kur jūsų tikslinė auditorija, arba pagrindinis segmentas. Kadangi mano sritis ir aistra – socialiniai tinklai – akys dažnai krypsta ten. Interaktyvus, atnaujinamas tinklapis, taip pat, mano manymu, neišėjo iš mados. Tačiau dažnu atveju likti vien skaitmeninėje erdvėje gali būti pavojinga. Nekalbu vien apie fizines parduotuves.

Gyvi prisistatymai, parodos, bendradarbiavimai, „pop-up‘ai“, partizaninio marketingo elementai miesto erdvėse dažnu atveju prideda svorio ir aiškumo prekės ženklo paveikslui.

Turinys socialiniuose tinkluose

Edukacinis turinys, kuriantis pridėtinę vertę jūsų auditorijai, būtų sveiktinas žingsnis planuojant komunikaciją konkrečiai socialiniuose tinkluose. Idealiu atveju – personalizuotas.

Pavyzdžiui, „Facebookas“ leidžia kurti turinį vien „top fans“, kas yra šiokia tokia turinio personalizacija, susiaurinimas, kartu – intrigos, paslapties, išskirtinumo kūrimas.

Tačiau nepamirškime, kad socialiniai tinklai daugeliui yra laiko leidimo priemonė, todėl pramoginio turinio prekių ženklai taip pat turėtų kurti. Tačiau dalytis ne kačiukų „video“.

Naujų prekių ženklų sunkumai

Dažniausi, kuriuos pastebiu iš šalies, arba pasakoja klientai: pradėjome, bet sustojome, nežinome KĄ darome. Tai reiškia strategijos stoką arbe negebėjimą vertinti rezultatus, arba nežinojimą, kaip vertinti.

Būna, kad verslas nežino, kas jis yra, t. y. kuo išsiskiria, kodėl jis pasirinko tokį pavadinimą, kodėl veikia šiuose, o ne kituose socialiniuose tinkluose – tai yra tapatybės, autorinio balso trūkumai.

Dažnai reikia grąžinti klientą prie ištakų – kodėl jis pradėjo verslą, ką svajojo keisti, įgyvendinti. Kartais didelė problema būna užsidarymas savo burbule, nesitobulinimas, audito nedarymas. Verslui atrodo, kad visai gal ir neblogai jam sekasi, bet iš šalies matai, kad kažkas „atsijungę“, nesuintegruota, viena platforma sau, kita – sau. Tai įvardyčiau kaip analizės ir žvilgsnio iš šalies stoką.

Dažniausiai daromos klaidos (DDK) socialiniuose tinkluose

Būna, kad pradedantys verslai nori visko išsyk – ir klientų, ir rezultatų, ir tūkstančių „like“ socialiniuose tinkluose. Linkėčiau galvoti etapais. O būna, kad ir neturi strategijos – susikuria visuose žinomuose socialiniuose tinkluose profilius ir palieka likimo valiai, nes nežino, ką juose veiks.

Kitas atvejis – neįsivertina laiko ir finansų, gabumų. Retas kuris mokame idealiai visus dalykus – ir skaičiuoti, ir gerai parašyti, ir administruoti socialinius tinklus, ir programuoti tinklapį, atlikti „šaltus skambučius“. Tokiais atvejais reikalingas jėgų paskirstymas.

Darbus atlikti reikia laiko ir gabumų. O dažnai – ir samdyti trečiuosius asmenis atlikti darbus. Taip pat dažnai neapskaičiuojama, kad reikia skirti biudžetus tiesioginei mokamai reklamai.

Kaip didinti sekėjų skaičių socialiniuose tinkluose

Kurti vertingą, patrauklų, interaktyvų turinį su pramoginiais elementais. Pirmiausia pasirūpinti geru organišku turiniu, o tada analizuoti mokamos reklamos galimybes. Galvokite, kas „skauda“ jūsų klientui, ko jis neturi, kaip jūsų paslauga išspręs tą trūkumą ar problemą. Kalbėkite jo kalba, pratęskite jo mintis, siekite surasti kuo tiesesnį kelią į jo mąstymo modelį. Tai padės „pagauti“ jo dėmesį.

Svarbu nesiorientuoti į skaičius – verčiau orientuotis, ar auditorija, kuri spaudžia „like“, atspindi kuriamą prekės ženklą.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.