„TikTok“ ir verslas: duetas ar vaikiška nesąmonė

Jau išsiaiškinome, kas yra „TikTok“, kaip jis iš principo veikia ir ką jame veikti. Būtinai dabar perskaitykite ankstesnį įrašą, jei nesate anksčiau naudojęs ar giliau domėjęsis „TikTok“ tinklu, nes šis įrašas yra tęsinys, jame nebegrįžtu prie pagrindų.

Taigi ar „TikToke“ yra vietos verslui? Taip, bet. Jei esate verslas, kuris nebijo atrodyti kvailai, nebijo klysti ir tai parodyti viešai – jums „TikTok“ gali patikti. Tačiau jei galvosite, kad tai tik vaikų ir vaikams skirtas socialinis tinklas, kuriame tik maivomasi pagal muziką ir filmuojami gyvūnai – su tokiu požiūriu nepavyks.

Kokiam verslui tinka „TikTok“

Jei svarstyčiau, ar nerti į šį socialinį klausimą, atsakyčiau sau į tokius klausimus:

Ar turiu ką parodyti trumpais vaizdo įrašais jaunimui ir apskritai tarptautinei bendruomenei?

Ar man įdomūs „trendai“?

Ar aš linkęs į eksperimentus su technologijomis (kaukės, filtrai, redagavimo programėlės)?

Ar nesu biurokratinio požiūrio?

Ar man svarbiau teigiama emocija nei ilgalaikė vertė?

Ar nebijau atrodyti pažeidžiamas, kvailas?

Jei atsakote „taip“ – nerkite. Ir darykite tai dabar, kol nėra mokamų reklamų ir organinis pasiekiamumas dar labai geras, o pačios programėlės populiarumas kylantis. 2020 m. pradžioje šią programėlę buvo parsisiuntę daugiau nei 1,7 mlrd. kartų.

Kokiems verslams pakeliui su „TikTok“?

Tarptautiniams verslams arba tiems, kuriems nesvarbu lokacija, kalba (jis populiariausias JAV, Indijoje, populiarėja JK). Tiks verslams, susijusiems su pramogomis, grožiu, turizmu, maistu, sportu.

NBA ėjimas

Tiks, jei jūsų prekės ženklui priklauso personažų arba galite juos sukurti. Taip, kaip „Instagrame“ veikia virtualūs influenceriai.
Jums „TikTokas“ tiks, jei esate linkę greitai reaguoti ir aktyviai sekate naujausias madas. „TikToke“ nebūsite įdomūs, jei norite transliuoti apie savo rezultatus, išradimus ir naują partnerystės projektą. Čia „tikros reklamos“ – „pirk, parduodu, siunčiu“ netinka ir jos neįtrauks. Čia reikės elgtis pagal žaidimo taisykles.

Ar verslui reikia „TikTok“?

Nereikia būti visuose įmanomuose socialiniuose tinkluose. Kai įmonės įsikuria, daro dažną klaidą – susikuria paskyras visuose jiems žinomuose socialiniuose tinkluose. Tačiau turinį kuria tik dalyje, arba tik viename. Po pusmečio.

Tai ar tikrai turite pajėgumų, noro ir idėjų „TikTokui“? nes čia jų tikrai reikės. Neįdėsite įrašo iš tinklaraščio, nepraeis ir nuotraukų galerija iš pernai metų fotosesijose. „TikTokas“ nori šviežio kraujo. Nufilmuoto telefonu. Linksmai. Interaktyviai, kvailai. Su filtrais, su muzika.

Smagus „Lush“ žaidimas

Turinys „TikToke“ – nenudailintas, nors įprastai aukštos vaizdo kokybės (dėl puikių telefonų kamerų), žaismingas, keliantis emocijas. Siekite autentiškumo, bet nesididžiuokite, o parodykite savo kaip specialisto (grožio, žaidimų gerbėjo, puikaus atlikėjo) įgūdžius įdomiai, neįprastai, smagiai. Taip, kad jaunas „TikToko“ vartotojas reaguotų. 41 % šio socialinio tinklo vartotojų yra 16–24 metų. Apskritai vartotojai per dieną praleidžia šioje programėlėje 52 minutes. Jei naudosite ją bent savo tikslais, tikrai pastebėsite, kaip ji įtraukia dėl savo nesibaigiančio srauto principo.

Jūs turite norėti čia būti ir kurti turinį. „TikTokas“ nėra „LinkedInas“ kur jums kaip specialistui „reikia būti“ dėl kreditų ar „Google“ paieškos. „TikTokas“ nėra ir „Facebookas“, kuris vis dar populiariausias Lietuvoje socialinis tinklas.

IKEA nesėkmė

Prognozės „TikTok“ tinklui

2020-aisiais atsiras mokama reklama, bus integruoti prekių ženklų produktai („shoppable ads“), populiarės influencerių rinkodara šiame tinkle. Galbūt ne Lietuvoje, bet pagrindinėse JAV, JK, Indijos rinkose tikrai. Tikėtina, kad 2020-aisiais dar nemažai girdėsime apie šį tinklą, bet ar jis „iššaus“ Lietuvoje – manau, atviras klausimas.

Jei įdomu, sureaguokite. Atsižvelgdama į jūsų aktyvumą parengčiau 3 įrašą apie verslų komunikaciją „TikTok“ su konkrečiais pavyzdžiais.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.