Kai esame naujoje vietoje, dažniausiai stebime kitus ir tarsi atkartojame jų elgesį. Dažnai elgesio atkartojimas būdingas ne tik „naujiems“, bet ir linkusiems pataikauti, įtikti žmonėms, kurie stokoja savo nuomonės dėl patirties ar amžiaus trūkumo.
Kai kuriems mūsų veikimas „Instagrame“ yra naujas, todėl net ir nesuprasdami atkartojame netinkamą, mums galintį pakenkti elgesį.
Ko nedaryti „Instagrame“, jei norite atrodyti rimtai ir atsakingai?
1. Nerašykite „gražu“, nenaudokite vien „emoji“
Būkite bent šiek tiek supratingas ir neprisidėkite prie eterio taršos. Nekomentuokite vien „emoji“, nerašykite vien „wow“, „gražu“, „graži ft“, „gražus filtras“. Neturite ką pasakyti – nesakykite nieko. Jūsų tikslas neturi būti pakomentuoti tokiu lygiu kuo daugiau nuotraukų.
Nerašykite + ar dar kokio autoriaus prašomo simbolio komentaruose – tai tiesiog tarša. Argi jis negali gauti dėmesio realiais būdais, tikrais komentarais?
Toks elgesys primena robotiškus veiksmus, už kuriuos „Instagramas“ jus nubaus – jūsų įrašų matomumo mažinimu arba net apribos naudojimąsi programėle.
2. „Netaginkite“ žymių profilių be reikalo
Kaip yra įsakymas „neminėk Dievo vardo be reikalo“, taip ir „Instagrame“ nėra reikalo bandyti gauti minutės žinomumo tikintis, kad jūsų „stories“ pasidalys didesnis profilis ar prekės ženklas. Tuo labiau, jei jis niekaip nesusijęs su jūsų veikla ar asmeniškai jūsų nepažįsta.
Ar gatvėje irgi šoktumėte į akis nepažįstamam, nors socialiniame tinkle sekamam asmeniui?
3. Neperspauskite „Instagrame“ su turiniu
Jei norite užauginti savo profilį, turbūt prisiklausėte įvairiausių pamokymų, kaip dažnai ir daug reikia viešinti įrašų ir „stories“, tokiu būdu per savaitę užauginsite 1000 sekėjų. Optimalu būtų viešinti tiek įrašų, kiek jūsų auditorija spėja juos sužiūrėti ir sureaguoti. Pradėkite nuo 2 per savaitę, jei esate „šviežias“ „Instagrame“. Matote didelį įsitraukimą, sekėjų augimą? Didinkite palaipsniui įrašų skaičių.
Rekomenduočiau ne daugiau kaip 2 įrašus per parą didelį organišką įsitraukimą generuojantiems profiliams.
4. Netikros grupės „Instagrame“
Vienas blogiausių dalykų, ką galite padaryti – įsitraukti į grupes, kuriose „didinamas įrašų pasiekiamumas“, „gaunama naujų sekėjų“ ir t. t. Nerekomenduoju.
„Reportinkite“ tokia veikla užsiimančias paskyras ir blokuokite. Dažniausiai jos sukurtų automatinių sistemų (botų), komentuoja po įrašais maždaug tokį turinį: „Graži nuotrauka. Mums reikia tokių influencerių kaip tu. Parašyk X profiliui, sužinosi, kaip auginti paskyrą“.
Tai yra netinkamos grupės, kuriose nariai spaudžia vienas po kitų turiniu „like“, geriausiu atveju parašo bevertį komentarą, bet nėra tikri sekėjai, jūsų pirkėjai ar klientai. Po kurio laiko daliai narių šis žaidimas įgrista, jie pasitraukia, „unfollowina“ paskyras ir liekate prie suskilusios geldos. Ar tikrai to norite?
5. Nepatvirtintų programėlių naudojimas „Instagrame“
Nesusiviliokite ir paties „Instagramo“ nepatvirtintais „appsais“, ypač tais, kurie prašo jūsų prisijungimo duomenų. Prieš instaliuodami bet kokią su „Instagramu“ susijusią programėlę patikrinkite ją internete – tiesiog įveskite į „Google“ paiešką „is X pavadinimas safe“? Pavyzdžiui, „is later.com safe“?
Later.com, įrašų planavimo programėlė, yra leistina ir patvirtinta naudoti. Tačiau yra daugybė kitų, kurios nepatvirtintos, taip pat tokių, kurios renka sekėjus, rašo komentarus ar kitaip išpučia statistiką. Ką gausite už tokį nusižengimą – įrašų matomumo mažinimą, „shadowban“, apribojimą naudotis programėle, paskyros užblokavimą.
6. Nesekite „Instagrame“visų iš eilės portaluose ar soc. tinkluose minimų veikėjų
Jums nereikia to. Tiesiog nereikia. Galite mokytis iš jų – kaip kurti patrauklius „stories“, kokios mados vyrauja, bet sekti vien dėl sekimo – neverta. Susikurkite savo profilį tokį, kad neerzintų jūsų pačių – tegu jis įkvepia, būna naudingas ar praktiškas. Galite netgi sekti vien konkurentus – kas gi uždraus. Tik nekiškite virtualių pagalių ratus.
7. „Hashtagų“ vogimas „Instagrame“
Kalbu apie sąmoningą ir tikslingą kitų prekių ženklų arba konkurentų, asmeninių „hashtagų“ vogimą. Tai negalioja atvejais, kai prekės ženklas ar influenceris ragina naudoti „hashtagą“, žymėti, kai naudojama jo „kaukė“ ar filtras. Kalbu apie tuos piktybiškus atvejus, kai siekiama kito verslo indėlio ir laiko pasižymint jo asmeninį „hashtagą“. Tokie kaip #motyvacijasportui, #blacklivematters, #slowfashion nepriklauso niekam, bet jei, pavyzdžiui, esate treneris naujai patekęs į „Instagramą“, ir pradėsite naudoti kito prekės ženklo „hashtagą“ #motyvuotiatletai, gali būti ne taip smagu.
Nieko tokio, jei darėte kurią nors iš klaidų – dabar žinosite ir galėsite pakoreguoti savo elgesį ir nesielgti kenksmingai
Buvo naudinga? Sureaguokite: