Komunikacijos specialisto pasirinkimas

Darbas su komunikacijos specialistu: kaip pradėti bendradarbiauti su „freelanceriu“

Kiek kartų teko kreiptis į komunikacijos ar rinkodaros specialistus dėl konsultacijos, darbų atlikimo? Net jei jau turite patirties, manau, rasite, ką pastiprinti savo pirmame laiške, kad jis būtų tiek išsamus, kad gautumėte atsakymą, kuris tenkins.

Kur surasti komunikacijos specialistą?

Galite ieškoti „Google“ paieškoje, pažvelgti į „Google Maps“, jei jums aktuali vieta. Galite sekti atskirus profilius socialiniuose tinkluose arba rašyti bendras užklausas tam skirtuose portaluose, pavyzdžiui, paslaugos.lt. Galite naudotis didžiule „freelancerių“ narių baze „Facebooko“ grupėse (pavyzdžiui, https://www.facebook.com/groups/teksturasytojai https://www.facebook.com/groups/freelanceriudarbopasiulymai https://www.facebook.com/groups/365904273842295).

Dar geriau – jūsų patikimų pažįstamų rekomendacijos iš lūpų į lūpas. Tai pati geriausia reklamos forma ir įvertinimas specialistui.

Pirmas laiškas „freelanceriui“ tekstų kūrėjui: ką paminėti

Čia prasideda smagumai. Idealiu atveju, jei patys rinkotės konkretų specialistą ar kelis, būsite pažįstamas su jo braižu, požiūriu. Tai jau yra labai geras priėjimas ir netgi galimas virtualus santykis, pavyzdžiui, sekate jo paskyrą ar valdomą grupę. Beje, kviečiu prisijungti prie mano grupės apie socialinius tinklus.

Patariu, jei turite laiko, rinktis patiems specialistą, nes išvengsite žinučių ar laiškų lavinos, atsijosite žmones, kurių stilius jums nepalankus, kurių patirtis jums nepakankama arba yra pernelyg kvalifikuoti jūsų darbui arba pagal turimą biudžetą.

Jei rašote bendrą, abstrakčią užklausą – pasiruoškite dirbti daugiau nei vien peržiūrėti laiškus ir darbus.

Ką paminėti pirmame laiške? Jis labai svarbus ir sudaro pirmą įspūdį apie jus kaip potencialų klientą.

Aš, šio tinklaraščio autorė, komunikacijos specialistė Deimantė

Rekomendacijos pradedant dirbti su laisva samdomu specialistu

Pradėkite nuo aiškiai suformuluotos užduoties. Pavyzdžiui, naujai kuriamam klinikos tinklapiui reikalingi bendrieji paslaugų aprašymai.
Darbo apimtis. Pavyzdžiui, tikimės 5 paslaugų aprašymų po pusę „wordo“ lapo.
Terminas. Parašytus tekstus norėtume gauti iki mėnesio pabaigos.
Detalės. Pasirašysime konfidencialumo sutartį, apie paslaugas jums papasakos mūsų specialistas telefonu.
Biudžetas? Jei orientuojatės rinkoje, rašykite biudžetą iki. Jei nežinote kainų – prašykite, kad specialistas pateiktų įkainį nuo iki už 1 „wordo“ lapą, 4000 spaudos ženklų su tarpais arba kitą apskaičiuojamą matą.

Mano atveju tekstų kūrimo kaina prasideda nuo 70 eurų už 4000 spaudos ženklų su tarpais, tai yra 1 „wordo“ lapą. Tai galioja sritims, kurios nereikalauja specifinių žinių arba klientas suteikia tikslios ir suprantamos informacijos raštu. Kaina didėja, kai ruošiamas pranešimas žiniasklaidai, kai tema specifinė, reikia gilintis į sritį, kalbinti ekspertą ar jūsų įmonės atstovą, kad gaučiau reikiamą informaciją.

Komunikacijos specialisto galite klausti, ar korekcijos kainuos papildomai, kiek kartų bus galima tikslinti tekstą.

Darbų eiga? Rašant tekstus ši dalis galbūt nėra tokia gyvybiškai būtina aptarti, nes dažniausiai po užduoties aptarimo, išsiaiškinimo poreikių, tikslinės auditorijos, stiliaus, platformos, kuriai skirtas tekstas, specialistas imasi darbo. Po gauto rezultato klientas pateikia savo vertinimą – ar užduotis atlikta, kaip tartasi, ar reikalingos korekcijos.

Lūkesčiai, norimas rezultatas gali būti paminėti pirmame laiške, bet nebūtinai – verčiau idėjas ir pageidavimus aptarkite su išsirinktu specialistu.

Visus niuansus – stilių, ko rašyti, ko jokiu būdu neminėti, raktažodžius aptarkite iki darbo pradžios. Sudėkite akcentus – taip išvengsite nesusikalbėjimo ir korekcijų. Nekalbėkite užgaidomis, kalbėkite argumentais, pavyzdžiais.

Darbų pavyzdžiai? Stilių galima atpažinti ir pagal jau kurtus darbus. Prašykite savo srities arba norimo stiliaus pavyzdžių.

Grafičio ar dailyraščio? Stilius labai svarbus.

Kaip rašyti užklausą dėl socialinių tinklų administravimo?

Šiuo atveju užklausa turėtų būti labai panaši – konkretumas jums padės.

Pridėčiau tai, kad idealiu atveju paminėtumėte ne tik sritį, bet ir nurodytumėte paskyros nuorodą – taip specialistas gali pasitikrinti, ar galės tęsti pradėtą liniją, arba, jei reikia pokyčių – pasiūlyti naują viziją ir ją įgyvendinti.

Labai rekomenduoju rašant užklausas dėl „Facebook“, „Instagram“ ar „LinkedIn“ administravimo parašyti bent preliminarų įrašų kiekį. Vieni nori tik palaikymo – kelių įrašų per mėnesį, kai kurie – kelių įrašų per dieną. Tai yra didžiulis skirtumas, nes reikės paruošti skirtingą skaičių turinio vienetų.

Kiek kainuoja socialinių tinklų administravimas?

Kainos yra įvairios, rinkoje jums pasiūlys įvairių variantų. Tai daugiausia priklauso nuo patirties, rezultato, ar užduotį atlieka vienas „freelanceris“, ar jų duetas, o gal agentūra. Įtaką įkainiui dažnai daro tai, ar „freelanceris“ moka mokesčius ir išrašys jums sąskaitą. Remkite tik tuos, kurie sąžiningai dirba.

Mano atveju vieno socialinio tinklo paskyros administravimas mėnesiui prasideda nuo 120 eurų specifinio išsilavinimo ar išmanymo nereikalaujančiai sričiai – tai sudaro apie 4–5 įrašus (tekstas+vizualas), reklamos užsakymas ir administravimas, bendravimas su auditorija komentaruose, apžvalgos kas mėnesį apie sekėjų įsitraukimą ir turinio patrauklumą auditorijai. Toks planas yra skirtas paskyros palaikymui, žinoma, paskyra gali augti, bet šiuo atveju labiau orientuotis į mokamą reklamą, o ne organinį pasiekiamumą.

Tos pačios pirmo laiško rekomendacijos galioja ir kitoms užduotims – konsultacijoms, turinio auditui, kai reikia sukurti komunikacijos planą. Būkite tikslūs, paminėkite bent sritį, idėją, kurią norite įgyvendinti. Jums nereikia būti sukūrus viso plano ar atsiųsti šūsnį skaidrių su konkurentų pavyzdžiais. Komunikacijos specialistas yra tam, kad padėtų jums suformuoti žinutę tikslingai tinkamose platformose, kad ji pasiektų tuos, kuriuos reikia.

Jei domina mano paslaugos jūsų veiklai ar verslui – laukiu. Su bent keliais punktais iš rekomenduojamų.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.