Mokama reklama socialiniuose tinkluose – šia tema nesu rašiusi. Pati perku reklamą klientams, savo reikmėms, bet iki šiol niekada išsamiau apie tai nekalbėjau. Mokamos reklamos tema man nėra tabu. Tačiau manau, kad pirmiausia svarbu sukurti produktą, paslaugą ir turinį apie jį, ir tik tada ieškoti mokamos reklamos galimybių. Ne atvirkščiai. Todėl daugiausia tinklaraštyje ir verslo paskyroje „Facebooke“ bei grupėje dalijuosi naujienomis ir patirtimis apie komunikaciją, tai yra pristatymą ir įvaizdžio kūrimą.
Tačiau suprantu žmonių norą žinoti bent gaires apie mokamą reklamą socialiniuose tinkluose. Pasidalysiu pagrindiniais dalykais apie mokamą reklamą „Facebooke“ ir „Instagrame“.
Ar būtina pirkti reklamą „Facebooke“ ir „Instagrame“?
Tikrai nebūtina. Jokios taisyklės nenurodo, kad būtina naudotis mokamos reklamos paslaugomis. Tačiau realybė tokia, kad šiuo metu be mokamos reklamos prasimušti tarp tiek prekių ženklų, kūrėjų, tinklaraštininkų socialiniuose tinkluose yra labai sudėtinga. Kai kada – neįmanoma.
Jei jūsų tikslas yra kurti sau, kaupti vertingą informaciją savo nuolatiniams klientams, turėti darbų portfolio socialiniame tinkle – neskirkite reklamos biudžeto. Tiesiog naudokitės soc. tinklo teikiamomis galimybėmis. Jei nekeliate tokių tikslų kaip pardavimų didinimas, aktyvi naujų klientų paieška, partnerių ir ryšių užmezgimas – jums mokamos reklamos nereikia.
Kokia yra minimali suma reklamuotis „Facebooke“, „Instagrame“?
Techniškai minimalus vienos trumpiausios reklamos kampanijos biudžetas yra 1 euras vienai parai (galima rinktis kitą valiutą kuriant ad accountą). Techniškai galima skirti ir mažesnę sumą per dieną, jei biudžetas didesnis ir trukmė ilgesnė, pavyzdžiui, 7 eurai 8 paroms yra galima kampanijos suma. TAČIAU pažiūrėkite, ką jums rekomenduoja sistema: ji parodo, su kokia suma kiek potencialių vartotojų pasieksite. Didesnė suma, ilgesnė trukmė – daugiau akių pamatys jūsų produkto reklamą ar prisistatymą.
Rekomenduojama reklamą nustatyti bent 4 paroms ir skirti bent 2–3 eurus parai Lietuvos rinkoje, jei sritis nėra labai nišinė. Jei dirbate su didesnėmis rinkomis, žinoma, toks biudžetas bus katino ašaros.
Tai yra preliminari bendrinė rekomendacija. Kiekvieno atvejis individualus, kitokia auditorija, įdirbis, tikslai, biudžetas.
Ką galima ir ko negalima reklamuoti „Facebooke“ ir „Instagrame“?
Užsiimti galite tiek prekių, tiek paslaugų, kilnojamojo ir nekilnojamojo turto reklama.
Ko negalima reklamuoti: jokių diskriminuojančių, įžeidžiančių prekių ar paslaugų, tabako ir su jais susijusių produktų, ginklų, suaugusiesiems skirtų prekių (auditoriją galima rinktis tik 18+), paskolų. Nevalia reklamuoti turinio apie asmeninę sveikatą, kai rodomas nerealistiškas žmogaus vaizdas (prieš/po X papildo vartojimo), vaizdai, kurie gali sukelti neigiamas reakcijas. Gana griežtai vertinami su medicina susiję objektai ir prietaisai, kuriuos naudoja dermatologai, grožio specialistai (venkite adatų, švirkštų, kraujo vaizdo, į tabletes ar papildus panašių priemonių). Negalima skleisti klaidinančios, melagingos ar politizuotos informacijos. Reklamų kalba turi būti švari ir aiški, simbolius ir ženklus vartoti pagal jų paskirtį. Vizualuose negalima naudoti netikrų mygtukų, kurie socialiniame tinkle neturi funkcionalumo.
Dar išsamiau apie draudžiamą ir vengtiną reklamų turinį.
Kokius įrašus reklamuoti „Instagram“ ir „Facebook“?
Galite reklamuoti ne tik paskyroje paskelbtus įrašus. Kurdami reklamas su „Ads Manager“ įrankiu (jis yra nemokamas paties „Facebooko“ sukurtas įrankis), galite sukurti tik konkrečiai auditorijai ribotą kampanijos laiką matomas reklamas, kurios nebus matomos jūsų verslo paskyros sienoje. Galite pasirinktą viską – CTA mygtukus (apsilankyti tinklapyje, pirkti dabar, gauti pasiūlymą…), įkelti bet kokio formato norimą vizualą, parašyti tekstą.
Galite pasirinkti reklamuoti ir jau paviešintą arba suplanuotą paskyros įrašą. Kokį rinktis – esamai, jus pažįstančiai auditorijai tiks ir pasiūlymas, akcija ar specialus nuolaidos kodas. Jūsų nepažįstančiai auditorijai rekomenduočiau verčiau prisistatyti, suteikti informacijos, paskelbti apie savo fizinės parduotuvės lokaciją. Peržiūrėkite įrašų statistiką – ji gali jums pasufleruoti, kuris įrašas sėkmingesnis, pastebėtas jūsų esamų sekėjų.
Ar galima reklamuoti ne paslaugas/produktus, o rinkti paskyros „like“?
Teoriškai tai galima daryti tik „Facebooke“. „Instagrame“ pats vartotojas turi pamatęs jūsų reklamą pasekti paskyrą. „Facebookas“ siūlo auginti auditoriją ne tik organiškai, bet ir su mokama reklama. Tą galite padaryti užsakę kampaniją su „Ads Manager“. Rinkitės „susidomėjimo“ tipo kampaniją ir pirmame žingsnyje pasirinkite „puslapis patinka“ vietoje „susidomėjimas įrašu“. Kampanija bus rodoma tiems, kas nėra paspaudę „like“ jūsų paskyrai. Žinoma, nustatykite tikslinę auditoriją pagal pomėgius, amžių, vietą, arba naudokitės „lookalike“ auditorija.
Kur pamatyti „Facebook“ reklamos rezultatus?
Man asmeniškai patogiausia reklamos eigą ir rezultatus stebėti „Ads Manageryje“, bet jei užsakėte reklamą naudodami „boost“ mygtuką, matysite ir kampanijos metu po įrašu. Jei patys valdote reklamas, jums reikėtų pastebėti bent šiuos punktus: mokestis už rezultatą, kiek vartotojų pasiekta, koks rezultatas.
Reklamos nustatymus (trukmė, auditorija, vizualas, tekstas) galima keisti, tik jei reklama jau buvo patvirtinta, po korekcijų reikės dar sykį sulaukti patvirtinimo. Neskubėkite keisti nustatymų. Palaukite bent parą iki keitimo, jei pasirinkta tikrai auditorija plati, o produktas gana masinis. Jei matote „learning“ fazę, veikiausiai kažkas ne taip su nustatymais, nes algoritmui sunku „įsukti“ reklamą.
Patiko, norite sužinoti daugiau apie mokamą reklamą? Sureaguokite: