Kaip sukurti „viral“ reklamą (knygos apžvalga)

Jonah Berger „Užkrečiama. Kodėl daiktai ar idėjos tampa populiarūs“. „Vaga “, iš anglų k. vertė Nida Norkūnienė.

Puiki knyga ieškantiems įkvėpimo, kūrybinio paskatinimo kurti, reklamuoti, mąstyti. Labai lengvai skaitoma, pagauliai parašyta knyga kupina realių įmonių ir jų produktų ar idėjų pavyzdžių. Rinkodaros profesorius amerikietis Jonah Bergeris aiškindamas, kodėl vieni produktai ar idėjos „iššovė“, suskirsto juos į 6 principus. Anot jo, populiarūs projektai atstovauja šioms sistemoms: socialinės valiutos, stimuliuojantys, keliantys emociją, vieši, turi praktinę vertę, įausti į istorijas arba pasakojimą.

Man asmeniškai reklamoje bendrai visada buvo įdomiausias klausimas – kodėl mus vieni dalykai veikia, mes juos įsimename, imame vadinti visus indų ploviklius „Fairy“ pavadinimu, o kitų, atrodo, gerų idėjų ar produktų net pavadinimų neįsimename, arba nebespėjame jų išbandyti, nes jie tiesiog dingo iš lentynų.

Amžinasis „kodėl tai veikia“ mane atvedė prie darbo žiniasklaidoje, komunikacijos magistro studijų, ir galiausiai viską sujungė darbas su socialiniais tinklais. Iš arčiau geriau matyti. Bet ne visada, todėl gera į rankas paimti tokią knygą kaip „Užkrečiama. Kodėl daiktai ar idėjos tampa populiarūs“.

Kartais atrodo, kad labai aišku, kodėl mus tai veikia. Pavyzdžiui, „Niekada nesakyk pandai ne“ reklamų sėkmė – visgi istorijos kūrimas. Ne juokas, netikėtumas čia yra ašis, o panda kaip personažas, apie kurią pasakotumėte kolegoms per pietų pertrauką.

Nemažai knygos „Užkrečiama. Kodėl daiktai ar idėjos tampa populiarūs“ autorius skiria netradiciniams sprendimams. Jis pasidalijo keletu tikrai įdomių partizaninio marketingo reklamų sėkmių ir nesėkmių.

Reali istorija: kazino įmonė vis bando sugalvoti netikėtų, „viral“ būdų paskleisti apie save žinią. Kaip jums tokia situacija: vyras įsiveržia į olimpinių žaidynių baseiną, užsitempęs balerinos sijonėlį ir pėdkelnes, o ant krūtinės užsirašęs kazino bendrovės pavadinimą. Įsibrovėlis nušoka nuo tramplino, nustūmęs į šoną olimpiados dalyvius, ir tada jį pagaliau sulaiko apsauga.

Taip, šis įsibrovimo aktas aptarinėjamas, bet aptarinėtojai nuogąstauja, ar tai nepakenkė atletams, ir kaip apsauga nepastebėjo įsibrovėlio, besiropšiančio ant tramplino. Niekas nekalbėjo apie kazino, kuri ir buvo sumaniusi šį visgi nevykusį partizaninį triuką. Jei norite daugiau sužinoti apie partizaninę rinkodarą, pamėginkite skaityti šią knygą.

Kad produktas taptų „viral“, mūsų įnirtingame amžiuje, tampa vis sudėtingiau. Tačiau tai nereiškia, kad pastangų nereikia. Kurkime, kad būtų apie ką kalbėti.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.