Jaučiatės socialiniuose tinkluose kaip žuvis vandenyje? O gal vis dar dvejojate, per kiek laiko mandagu atrašyti elektroninį laišką? Pasidalysiu savo rekomendacijomis apie bendravimą virtualioje erdvėje.
48 val. Galime būti liberalūs, nemėgti griežtų normų, bet, manau, taisyklės – geras dalykas. Gerai, laikykime tai rekomendacija. Pasaulis būtų gražesnis, jei el. laiškus atsakytume per 48 val., kai jį gauname darbo laiku. Savaitgaliais, vakarais, švenčių dienomis, atostogų metu atsakyti nereikia, nebent matote iš laiško „subject line“, kad klausimas tikrai skubus. Tačiau dažniau tikėtina, kad tada jums skambins.
Jei žinote, kad atsakyti užtruks, reikės, pavyzdžiui, tikrinti duomenis – tą ir parašykite– atsakyti į laišką jums reikės laiko. Idealiu atveju nurodykite, kada planuojate atrašyti. Jokio ignoravimo.
Vogtas parašas. Yra tekę matyti, kad žmonės nusikopijuoja įstaigų elektroninių laiškų parašus nepritaikydami sau. Tai keista, neprofesionalu. Jei neturite fantazijos sukurti savo, gerai, pasiimkite kito parašą kaip šabloną ar bazę savo parašui.
Supainioti adresatai. Yra tekę išsiųsti laišką ne tam asmeniui? „Facebooke“ greitai dar gali panaikinti žinutę, bet el. pašte ši galimybė reta. Ką darome – išsyk pranešame apie klaidą ir atsiprašome. Jei esate žmogus, kuris gavo ne jam skirtą laišką – atrašykite, kad įvyko klaida. Tokiu atveju gavus atsaką iš ne to adresato padėkokite už supratingumą ir konfidencialumą.
Rašau. Po. Vieną. Žodį. Tikiuosi, tokių atvejų mažės. Kad ir kokie operatyvūs norėtume pasirodyti, siųskime kuo mažiau atskirų žinučių. Rašymas po vieną žodį ar frazę – nieko gero. Tas galioja ir „Messengeryje“, ir kitose platformose.
Labas. Tyla. Jei esate klientas ar partneris, taupykite savo ir kitų laiką. Nelaukite, kol jums atsakys į pasisveikinimą, išsyk toje pačioje žinutėje rašykite savo klausimą/nuomonę.
Daugiau rekomendacijų verslo etiketo tema – žemiau tarp susijusių įrašų.