Įkūrėte prekių ženklą, sugalvojote pavadinimą, pakuotę. Žinoma, išsyk susikūrėte socialinių tinklų paskyras (tik „Instagram“, ar ir „Facebook“, o gal visų?). Kas toliau? Tinklapis? Elektroninė parduotuvė? Tinklaraštis? Darbų pavyzdžiai vienoje vietoje, o gal virtualią verslo vizitinę kortelę atstojantis reprezentacinis tinklapis? Socialiniai tinklai – patogu, susikurti juos paprasta, bet burti ir pritraukti naują auditoriją kainuoja. Nebūkite naivūs – naujo prekių ženklo niekas neims ir neieškos „Instagram“ paieškoje, neiškils jis organiškai ir „Facebooke“.
Tinklapis pirmiausia siejasi su ilgu darbu, sudėtingu procesu ir didelėmis išlaidomis, o štai socialinius tinklus įsivaizduojame kaip esą nemokamus, visiems prieinamus, o turinys ten stebuklingai plinta „viral“. Palyginkime, ar išties.
Paieška. Surasti patį verslą žinant pavadinimą – tiek „Google“ paieškoje, tiek socialiniuose tinkluose skirtumo nėra. Nebent jūsų verslo pavadinimas labai sutampa su kitų verslų, tada problemų gali kilti. Kaip kurti pavadinimą verslui, rašau čia. Tačiau tinklapis, jei tvarkingas SEO, meta aprašymai ir kita, padės būti pastebėtiems net ir nežinant konkretaus pavadinimo, o tik bendrinius žodžius ar raktažodžius. Panašiai gali padėti „Instagramo“ paskyros pavadinimo išplėtimas raktiniais žodžiais, pavyzdžiui, Ėdalas šunims ir papildai gyvūnams – X prekių ženklas.
Valdymas. Administruoti lengviau socialinius tinklus, nors prižiūrėti savo reprezentacinį tinklapį galite ir patys. Atnaujinti nuotraukas, tekstus, rašyti tinklaraštį, atnaujinti įskiepius ir kt. galima išmokti pačiam, arba gauti konsultaciją iš specialisto, kuris paruošė jums tinklapį. Žinoma, programavimo darbus, techninius pakeitimus palikite programuotojui. Privelti klaidų tinklapyje tikrai lengviau nei valdant socialines medijas.
Laikas. Kam reikia skirti daugiau laiko? Sakyčiau, socialiniams tinklams, jei norite aktyviai palaikyti tiesioginį ryšį su auditorija, klientais. „Stories“, įrašai, „reels“, komentarai kitose paskyrose užima daug laiko, ypač, jei tai darote ne planingai, o kasdien prisėdę prie kompiuterio ar dienyno, ir pamatę tuščią lapą ar priminimą su šauktuku – paruošti turinį soc tinklams! Tinklapis nevalgys tiek laiko, čia kasdien viešinti naujo turinio nesitikima. Tačiau kartą per savaitę ką nors atnaujinti, parašyti tinklaraščio įrašą – rekomenduojama.
Investicijos. Jei tinklapis reprezentacinis, nereikalaujantis nuolatinių atnaujinimų, sakyčiau, tai yra vienkartinė investicija. Jei tikslas – turėti solidų savo darbų aplanką, įmonę pristatančią vizitinę kortelę-tinklapį, tada jums nereikės kas mėnesį naujų papildymų ar dizaino pokyčių, spręsti vis naujų problemų. Galbūt jums nereikės ir reklamos, nes jus ras organiškai, pagal jūsų jau esamą vardo įdirbį. Socialinės medijos kiek godesnės. Nors susikurti paskyrą nemokama, afišuoti plačiau sukurtą turinį reikės nuolatinės reklamos. Įsivertinkite tai. Jei norėsite į tinklapį didelio/didesnio srauto, jį galėsite nukreipti iš socialinių tinklų arba pirkti „Google“ reklamą.
Mano siūloma turiningo tinklapio paslauga – nuo 500 eurų. Į šią sumą įeina išsirinkta tema ir jos pritaikymas jūsų veiklai, pozicionavimo idėjos ir jų įgyvendinimas temos rėmuose, tekstų sukūrimas, minimalios korekcijos, turinio sudėjimas, domenas, talpinimas ir visi kiti techniniai klausimai. Daugiau apie paslaugą ir pavyzdžiai.
Ar gali vienas be kito socialiniai tinklai ir tinklapis? Taip, tikrai galite kurti įvaizdį internete tik su viena priemone – tinklapiu arba socialinėmis platformomis, arba viena jų. Retas kuris pirma kuria tinklapį, o tada socialinius tinklus, nebent B2B įmonė.
Saugumas. Prižiūrimas tinklapis su SSL sertifikatu yra saugi priemonė tiek jūsų klientams pateikti, tiek gauti duomenis, tiek naudotis jums. Čia tikrai mažiau nulaužimo, vagysčių pavojų nei socialiniuose tinkluose, kur tiesiog knibžda įvairaus plauko nusikaltėlių ir sukčių.
Įrašas parengtas pagal delfi.lt projekte M360 publikuotą straipsnį.