Ar „Instagram“ geriau už „Facebook“?

„Facebooke“ vien senjorai, o jūsų tobulas klientas – studentai ar stilingi jauni tėvai, kurie renkasi išskirtinai tik „Instagrame“. „Instagramas“ naujoviškesnis, bet skirtas tik dizaineriams. „Facebookas“ miršta, tad kodėl man ten dar kurti turinį. Tai turbūt dažniausi mitai, kuriuos girdžiu apie šiuo du populiariausius Lietuvoje socialinius tinklus. Kaip išties? Kuris geresnis ir kuo?

Pradžiai – „Instagramas“ vartotojų Lietuvoje yra dukart mažiau nei esą senolių „Facebooko“. Tačiau jame tikrai senjorai nedominuoja.

2022 m. birželio duomenys, Lietuvos rinka

Amžius. Jei jūsų tikslinė auditorija – lietuviai senjorai, taip, „Instagrame“, lyginant su „Facebooku“, jų yra mažiau. 65+ amžiaus žmonių tėra mažiau nei du procentai 2022 m, birželio duomenimis. „Facebooke“ jų apie 8 proc.

Tačiau jei norite pasiekti darbingą ir mokią auditoriją, „Instagramas“ jums patiks panašiai kaip jo vyresnė sesuo: 25–54 m. amžiaus kategorijos yra gausiausios abiejose platformose. 

Pardavimai. Abiejose platformose patogiai galite parduoti. Tiek organiškai, tiek su mokama reklama. Tiesa, „Facebooke“ pardavimai jau seniau buvo įprasta priemonė, taip pat čia veikia ir „Marketplace“, kuris kai kurioms sritims yra tinkamas. „Instagrame“ parduoti irgi galite, taip pat žymėti prekes ir nuvesti į el. parduotuvę, bet atsižvelgiant į vartotojo elgseną ir įpratimą, „Facebookas“ kai kam vis dar atrodo patogesnis, labiau orientuotas į pardavimą.

Funkcionalumas. „Facebooko“ verslo paskyros buvo labai orientuotos į klientus ir verslų patogumą. Tiesa, dabar automatiškai atnaujinant verslo paskyrų dizainus, kai kurios funkcijos nyksta ir paskyros panašėja į asmenines. Kol kas dar galime naudotis klientų aprašymo funkcija, sutikti jiems kategorijas, pasirašyti pastabas „Messengerio“ dalyje. Taip pat paslaugų teikėjams gali būti aktuali „appointments“ funkcija, kurios tikslas – klientas gali užsiregistruoti laiką jūsų laisvu laiku. Tokių funkcijų „Instagramas“ neturi, o ir visada verslo ir asmeninės ar kūrėjo (creator) paskyros iš esmės buvo tokios pačios, išskyrus reklamos funkciją ir kategorijos išskyrimą verslo paskyroms.

Įpročiai. Ar yra daug žmonių, kurie niekada nesinaudojo „Facebooku“, tik „Instagramu“? Manau, kad ne. Žinoma, socialiniai tinklai keičiasi, aplinka daro įtaką mūsų sprendimams ir įpročiams. Tačiau atsisakyti socialinio tinklų naudojimo gana didelis žingsnis. Jei asmuo įpratęs rašyti žinutes pardavėjams „Facebooke“, jis tai darys, jei jam patogesnis vienos platformos dizainas nei kitos, jis liks pirmojoje.

Atviriau. Vienas didelis „Instagramo“ privalumas, lyginant su „Facebooku“ – sienų nebuvimas, arba bent jau tikrai plonesnės ir žemesnės. „Instagrame“ lengviau prasimušti į platesnius vandenis, sutikti kitų šalių auditoriją, gauti užsakymų iš mitų rinkų. Žinoma, jei jums tai aktualu. „Hashtagai“, „explore“ skiltis labai padės tai padaryti.

Estetika. Į grožį, dizainą, estetiką orientuotoms sritims „Instagramas“ vis dar patinka labiau. Tinklelio išdėstymas, galimybė keisti jo dizainus, o dabar dar ir pridėti viršuje tris įrašus, kai kam yra išsipildžiusi svajonė parodyti savo „pinterestinius“ „moodboards“. Ir viskas su tuo gerai. „Facebookas“ tokios galimybės neturi, įrašai matomi chronologiškai po vieną ir jokios magijos toje sienoje nėra.

Grupės. „Facebooko“ grupės ir jų galimybės vis dar aktualios vartotojams ir verslams. Socialinio tinklo kūrėjai nuosekliai atnaujina ir papildo grupes funkcijomis, ir tai rodo, kad ši platformos dalis tikrai gyvuos. Uždara, privati grupė puikiai tiks mokymams, burti bendruomenę, pasakoti apie nišinius dalykus. Jums nebūtinas „Patreon“, „Ko-fi“, „Contribee“ ar kitos platformos kurti uždarai bendruomenei skirtą turinį. Tai laisvai galite daryti „Facebooko“ grupėje.

Daugiau apie šiuos populiariausius mūsų rinkoje socialinius tinklus ir jų funkcijas – apačioje tarp susijusių įrašų. 

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.