Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms (apžvalga): komunikacijos pamokos

„Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms“ knyga yra tokia kultinė, kad net atstūmė mane ne vieną kartą nuo jos įsigijimo ir skaitymo. Žinote, tą jausmą, kai kas nors vis giriama į akis, žeriami skaičiai ir liaupsės apie to reiškinio ar objekto puikumą? Vis dažniau stengiuosi paminti savo snobiškumą ir suteikti knygai, filmui ar kitam išgirtam reiškiniui galimybę, bei galiausiai pačiai susidaryti nuomonę. Dale’o Carnegie dar prieš beveik šimtmetį (!), 1936-aisiais pirmą kartą išleista knyga „Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms“ vis dar neįtikėtinai populiari. Kodėl? Nes ji labai universali, parašyta itin paprasta, stilinga kalba ir joje gausu pavyzdžių. Na, dar skyriai trumpi, todėl lengva išlaikyti dėmesį. Be abejo, galima jausti pagarbią baimę žmogui, kuris sugebėjo parašyti verslo, etiketo, komunikacijos, lyderystės, motyvavimo ir kitų savybių / gebėjimų lavinimo vadovėlį, kuris parduotas 30 mln. egzempliorių tiražu.

Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms (apžvalga): žavinga, bet girdėta

„Kaip įsigyti draugų ir daryti įtaką žmonėms“ gali būti neaktuali, jos turinys girdėtas, bet vis tiek ji nebus nuobodi. Nepaisant to, kad autorius viską išdėsto jau pirmuose leidinio lapuose, o leidykla taip pat nesibodi surašyti didžiosios dalies „šventų taisyklių“ knygos nugarėlėje. Šie ūkininkų šeimoje užaugusio (žinoma, kaip gi be standartinės kelionės from zero to hero) ir oratoriumi tapusio D. Carnegie patarimai, sukėlę perversmą prieš beveik šimtmetį, padėję pagerinti rezultatus įmonėms, gauti paaukštinimą specialistams ir motyvuoti savo darbuotojus siekti geresnių rezultatų vadovus, išlieka aktualūs. Knyga patraukli tiek tarpasmeninės, tiek verslo komunikacijos klausimais.

  • Nekritikuokite, neįžeidinėkite.
  • Išmok klausytis. Paskatink kitus pasakoti apie save.
  • Kalbėk apie tai, kas įdomu kitam žmogui, o ne tik tau…
  • Žerkite nuoširdžius komplimentus, būtinai pastebėkite, kuo asmuo pranašesnis.
  • Parodykite susidomėjimą. Labiau tikėtina, kad būsite įsimintas renginyje ar jo užkulisiuose gerokai, jei klausysitės.
  • Duokite žmonės to, ko jiems reikia. Taip, visada galvokite, ką žmonėms „skauda“, kokią problemą jūsų prekė ar paslauga sprendžia, ir pagal tai formuokite komunikaciją.
  • Būkite empatiškas. Sąžiningas dėmesys socialiniams klausimams, jūsų ištikimo kliento sėkmės istorija ar dar kas nors – tai proga atskleisti žmogiškąjį kapitalą.

Autorius dosniai dalija patarimus ir imituoja situacijas taip, kad jas suprastų bet kokios patirties, amžiaus ar išsilavinimo žmogus. Pavyzdys iš knygos:

„Savo prašymą pateikite tokia forma, kad asmuo suprastų, jog turės iš to asmeninės naudos. Mes galime paprašyti štai taip: „Džonai, rytoj ateis klientai, ir aš noriu, kad sandėlis būtų sutvarkytas. Iššluok jį, visa prekes sudėliok tvarkingai į lentynas ir nuvalyk prekystalį.“ Bet galima paprašyti ir kitaip, parodant, kokios Džonas turės naudos, jei atliks užduotį: „Džonai, mums tuoj pat reikia padaryti vieną darbą. Jei padarysime dabar, nereikės vėliau. Aš rytoj atsivesiu keletą klientų apžiūrėti mūsų prekių. Noriu parodyti jiems sandėlį, bet jis labai nekaip atrodo. Jei tu galėtum jį pašluoti, tvarkingai sudėlioti prekes į lentynas, nuvalyti prekystalį, mes atrodysime geriau, ir tu būsi prisidėjęs prie kompanijos įvaizdžio kūrimo.“ (išskirta knygos autoriaus).

Perspėju – šis pavyzdys gali suklaidinti – knyga nėra vien apie darbuotojų, kurie užima nekvalifikuotas pareigas, motyvavimą ar bendravimą su jais. Knygoje gausu dėmesio įvairaus tipo ryšiams – su piktais klientais, nepatenkintais paslaugų teikėjais, lygiaverčiais partneriais, investuotojais ir pan. 

Asmeniškai man knyga labiausiai patiko kaip pramoga. Šie bendravimo principai man yra žinomi, bet verta pasikartoti ir pamatyti giliau. Mane žavi šios knygos aktualumas, nepaisant pažangos, žmonių keitimosi, socialinių sąlygų. Galbūt, intensyvėjant bendravimui socialiniuose tinkluose, kur greitis ir familiarumas tapo įprasti, mums verta dar sykį atsigręžti į klasikinius komunikacijos principus.

Originalus knygos pavadinimas: How to Win Friends and Influence People. Vertėja į lietuvių kalbą – Jūratė Kurgonienė.

Jei ieškote daugiau idėjų, ką skaityti apie komunikaciją, viešąjį kalbėjimą ir rinkodarą – mano skaitytų knygų idėjos.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.