Kvietimas kavos kaip reklamos elementas

„Marketingo biblija“, kurią norėjau perrašinėti

Jay Conrad Levinson knygos „Partizaninis marketingas“ apžvalga

Skonis neturi draugų, sakoma, bet knygos „Partizaninis marketingas“ autoriaus Jay Conrado Levinsono rašymo stilius (žinoma, daug lemia ir vertimas) mane vertė skubiau versti puslapius ir bandyti atsirinkti kas išties vertinga, o kas tik pasipūtėliškos kalbos. Labai nevertinu ir priešinuosi tiems žmonėms ar jų kalbėjimo manierai, kurie išaukština save ir paniekina kitus, įsivaizduoja, kad esą yra gerokai geresni ir šiaip laisvalaikiu vadovauja pasauliui.

Jay Conrado Levinsono knygoje apie partizaninę rinkodarą gauname ne tik informaciją, kaip verslui įtraukti į savo komunikaciją ir veiksmus pigius ir kūrybiškus sprendimus, bet ir gauname labai ryškų autoriaus pasaulėvaizdį, pasaulio, kurį jis valdo. Šaržuoju šiek tiek, bet jei skaitėte, arba planuojate tai daryti, manau, pajusite panašias emocijas. Tiesa, 2009 metais išleista knyga išparduota, tad teks kliautis bibliotekomis arba ieškoti, kas parduoda savąją „mažų sąnaudų marketingo bibliją“, cituojant patį J. C. Levinsoną.

„Partizaninis marketingas“ – tai knyga, pradedančiajam smulkiam verslininkui, paslaugų teikėjui, amatininkui. Skaitant ją jums kils idėjų dėl pavadinimo, logotipo. Pagalvosite, kaip pritraukti klientą, pasirankiosite „old school“ tipo rinkodarinių priemonių, ir modifikavę jas, galbūt sukursite tikrai kažką kūrybiško ir įdomaus. Bet pastangų reikės, perskaityti knygos nepakaks, kaip ir nusipirkti kurso – „Kaip uždirbti milijoną“. Teks kažką realaus daryti ir sukurti.

Jay Conrad Levinson knygos Partizaninis marketingas apžvalga
Knyga „Partizaninis marketingas“. Leidėjų nuotr.

Gerokai patyrę verslo atstovai turbūt nuobodžiaus skaitydami šią populiariai (gal net per daug populiariai) parašytą knygą ir ras sau nebent kelis įdomesnius aspektus – kad kokybė svarbu visuose lygiuose, ne tik reklamos. Įdomus skyrius šioje knygoje buvo apie prekės ženklo žinomumo didinimą, kas aktualu skirtingose stadijose esantiems verslams. Taip pat – dalis apie tai, kaip išnaudoti klientų atsiliepimus. Laimei, knyga suskirstyta į skyrius (tiesa, turinio nėra…), kurie įtraukia labai nevienodai.

Universaliausia ir turbūt man asmeniškai įdomiausia buvo antra knygos pusė, bet ją juk reikia pasiekti. Nusiyrus iki knygos dalies apie „didįjį marketingą“, praleidžiant labai pasenusius dalykus apie faksą, tiesioginius laiškus, atvirukus, galima gauti išmoningesnių patarimų ir perskaityti visai įdomių verslo istorijų, tiesa, jos irgi išpūstos ir nerealistiškai apibendrintos. Žinoma, kritinis mąstymas ir gebėjimas prisitaikyti informaciją sau ir atsijoti tai, kas nereikalinga, neįtikina bus labai vertingi gebėjimai skaitant knygą „Partizaninis marketingas“.

Tai kas gi tas „partizaninis marketingas“ – paklausite jūs. Nieko netikėto, anot autoriaus. Tai gebėjimas planuoti savo strategiją ir ją įgyvendinti, aktyviai įtraukiant klientus į visą procesą, ir neturint milijoninio biudžeto. Jau patinka?

Kūrybiškumas naudojant partizaninio marketingo priemones yra vertinamas kaip būtina savybė ir kone vertybė, kuri padeda išsiskirti iš konkurentų, taip pasiekti savo klientą, ir gauti, ko norima – pardavimus. Aš dar pridėčiau, kad partizaninio marketingo atstovas, neturėdamas didelio biudžeto, geba įžiūrėti kūrybinius reklamos sprendimus netikėtose vietose. Ir aš kalbu ne apie reklamą ant autobuso ar reklamą kino teatre prieš filmus. Aš apie šviesoforų, pėsčiųjų perėjos imitavimą mieste, neakivaizdžią reklamą ant pastatų sienų, tiltų parkuose ir viso kito, kas nuolat yra mūsų regos lauke, bet pakeitus kontekstą arba kampą, įprastos miesto detalės pakiltų į kitą lygį ir taptų reklamos elementais. Kūrybiškos reklamos elementais.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.