Kaip dirbti su programuotoju kuriant svetainę

Kaip bendradarbiauti su programuotoju: ko prašyti ir kiek įsitraukti kuriant tinklapį, el. parduotuvę

Tinklapio arba elektroninės parduotuvės kūrimas dažnai būna antras žingsnis naujoms veikloms po socialinių tinklų kūrimo. Tai yra visiškai normali praktika – verčiau išsibandyti produktą, paslaugą „online“ naudojantis jau esamomis platformomis (ir žaisti pagal jų taisykles), o tada susikurti savąją – su tokiu funkcionalumu, išvaizda, verte, kokios tik norima.

TAČIAU čia atsiranda programuotojo faktorius (rašysiu vyriška gimine kaip bendrinę formą, turėdama mintyje tiek specialistes programuotojas, tiek specialistus programuotojus). Socialinio tinklo paskyrą susikurti tikrai galite patys, turinį, padedami komunikacijos specialisto pradžioje, vėliau formuoti patys, jei turite įgūdžių ir laiko, bet tinklapio sukūrimas dažniau būna perduodamas programuotojams į rankas.

Kaip bendradarbiauti su programuotoju, kad rezultatas tenkintų abi puses? Šie patarimai orientuoti į atvejus, kai klientas dirba su vienu programuotoju arba su maža specialistų komanda iki 3 žmonių (komunikacijos specialistas, atsakingas už tekstus, žinutes, idėją, dizaineris rūpinasi išdėstymu, idėjų pavertimu mygtukais, formomis, o programuotojas dizainerio ir komunikacijos specialisto dialogą išverčia į funkcionuojančią programavimo kalbą). Rašydama „programuotojas“ bendrai turiu mintyje ir šią minikomandą. Jei samdote didesnę agentūrą, taisykles diktuos ji.

Kaip išsirinkti programuotoją?

Prieš kreipdamiesi į konkretų programuotoją arba prieš įkeldami skelbimą tikslinėse grupėse, portaluose, žinokite savo tinklapio idėją. Kokią žinią neša jūsų tinklapis? Kam jis bus skirtas, kuo jis bus kitoks. Juk jūsų verslas turi kažką unikalaus, išskirtinio?

Tada ieškokite programuotojo – prašykite jo ne tik darbų pavyzdžių, bet ir klauskite, kur jis jaučiasi stiprus, kokia jo veiklos kryptis, kur link juda jo karjera, kaip tai atsiskleidžia jo projektuose. Išnaudokite jo stiprybes kurdami tinklapį. Taip klientas gaus gerai sukonstruotą tinklapį, o programuotojas dirbs susidomėjęs ir įsitraukęs.

Būtinai sudarykite sutartį, kurioje apsibrėšite darbo valandų skaičių visam projektui arba atskiroms jo dalims.

Pirmas pokalbis su programuotoju kuriant tinklapį

Pirmo pokalbio, vėliau – irgi – kalbėkite su programuotoju aiškiai, konstruktyviai, bet nepulkite pirmu taikymu rodyti tinklapių pavyzdžius, kuriuos programuotojas turėtų atkartoti. Kodėl? Pagrindinis tinklapio tikslas – komunikuoti JŪSŲ veiklos žinutę, atskleisti jūsų išskirtines savybes.

Klientas per pirmą pokalbį jau turi žinoti savo žinutę (jei nežino – aiškintis su komunikacijos specialistu) ir klausti programuotojo, kokie techniniai sprendimai turėtų būti įgyvendinti, kad ją iškomunikuotų? Šiame kontekste jūsų konkurento tinklapis gali būti pavyzdys iliustruoti, kaip konkreti žinutė nuskambėjo jau egzistuojančiame tinklapyje.

Planuokite, kad programuotojas arba programuotojas+dizaineris+komunikacijos specialistas turėtų pasiūlyti jums 50 proc. idėjų, 50 proc. projekto idėjų turėtų būti jūsų. Tai reiškia, kad turite pasiruošti namų darbus (žinutė+idėjos), bet neužimti viso eterio ir nekalbėti užgaidomis, kurias programuotojas turėtų patenkinti.

Kai išsirenkate programuotoją, jūsų projekto sėkmės rezultatą lemia programuotojo įgūdžių, ką jam patinka atlikti, ir ko jums reikia, visuma. Didysis sėkmingo tinklapio klausimas – ar priimsite tinklapio kūrimą kaip bendradarbiavimą, kur dvi pusės įdeda savo indėlį, ar visgi užsispyręs nekreipsite dėmesio į programuotojo argumentus ir siūlymus, jo darbą laikysite tiesiog perkama paslauga.

Kas taria galutinį žodį kuriant tinklapį?

Taip, jūs atsinešate 50 % idėjų ir padedate jas ant stalo, programuotojas taip pat turi savo 50 % idėjų. Kaip sukombinuoti jas į tinklapį? Leiskite programuotojui nuspręsti, kaip daryti. Jis atsakingas už techninius klausimus. Jūs – už tikslingą jūsų komunikacinės žinutės ištransliavimą.

Bendradarbiavimas kuriant tinklapį labai priklausys nuo programuotojo patirties ir asmeninių savybių. Jei leisite jam dirbti, kas jam patinka, techniškai sekasi, garantuojama didesnė galutinė projekto sėkmė.

Jei išsiskiria požiūriai darbo eigoje, kokį sprendimą rinktis – į priekį kelkite komunikacinę žinutę. Siekite, kad ji būtų tinkamai ištransliuota galimu techniniu sprendimu. Jei jūsų siūlymas nėra techniškai įgyvendinamas pasirinkto programuotojo, siūlykite kitą arba priimkite programuotojo variantą.

Tinklapio kūrimo eiga

Gerai – komunikacinė žinutė aiški, sutarėte dėl techninių sprendimų. Prasideda savarankiškas programuotojo darbas. Sutarkite, kad pirmąjį raportą programuotojas pateiks praėjus nedaug laiko nuo starto – per 1–1,5 savaitės. Ko klientas turėtų tikėtis per pirmą ataskaitą – kas pavyko iš pat pradžių. Pokalbis gali vykti „online“, programuotojui dalijantis kompiuterio ekrano vaizdu arba prašykite, kad atsiųstų esamus darbų „printscreenus“ ir pakomentuotų. Prašykite, kad programuotojas kalbėtų konkrečiai – kas padaryta, kas vyks toliau, kad išvengtų techninės kalbos ir profesinio žargono.

Tinklapio kūrimo viduryje taip pat sutarkite raportą, jei reikia – kelis, kurie parodys pažangą nuo pirmosios ataskaitos.

Kada baigiamas kurti tinklapis?

Projektas  baigiamas su galutiniu raportu, kai klientas bei programuotojas patenkinti rezultatu. Tačiau šis taškas nereiškia visiškai griežtos pabaigos. Dar prieš darbų pradžią numatykite poprojektinius darbus ir tinklapio priežiūrą po jo paleidimo. Į poprojektinius darbus įeina tikrinimas, ar nėra „bugų“, kai tinklapis jau pasiekiamas lankytojams.

Turėkite mintyje, kad net ir patyręs programuotojas negebės absoliučiai visko ištestuoti iki paleisdamas tinklapį. Iš anksto tarkitės dėl tinklapio palaikymo po tinklapio starto – tikrai kils klausimų arba norėsis smulkių korekcijų net ir išsyk nuo paleidimo.

Pabaigai pasiruoškite lygiai taip pat kaip pradžiai. Projekto pabaigai reikės skirti daugiau laiko pokalbiams, laiškams, tikslinimams ir peržiūroms. Planuokite tai.

Sėkmingo bendradarbiavimo su programuotoju. Dirbkite išvien, nebandydami atkartoti kitų darbų ar perimdami techninių sprendimų. Jūsų kaip kliento pagrindinė užduotis – kad jūsų veiklos komunikacinė žinutė tinklapyje būtų ištransliuota tikslingai.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.