Baigiasi metai – vis žvalgomės į naujus. Kasmet darau šias apžvalgas dėl asmeninių paskatų – kas bus reikšminga, naujo kitais metais, kokios prognozės dėl socialinių tinklų algoritmų pokyčių. Visa tai leidžia suvokti, kaip keičia aplinka ir kokią įtaką tai turės turiniui, kurį vartojame ir kuriame.
„Facebookas“ ir „Instagramas“ – vieno lopšio platformos turėtų ir toliau orientuotis į vaizdo įrašų turinį ir, žinoma, dirbtinio intelekto (DI) įrankius. Taip, mums turinį ir vėl parinks dirbtinis intelektas, ir nebūtinai mūsų draugų ar bendradarbių turinį, kurio galbūt trokštame labiausiai. „Instagramas“ testuoja DI lipdukų ir nuotraukų redagavimo įrankį, įskaitant šablonus privačių žinučių atsakymams (aktualiau EN ir kitoms kalboms). Taip pat spėjama, kad 2024-aisiais platformos siūlys įdarbinti DI kuriant nuotraukų koliažus pačioje soc. tinklo programoje, pridėti įvairių elementų.
Tačiau nebūtinai viskas taip sudėtinga. Nenusiminkite dėl dirbtinio turinio. Tarp „Chat GPT“, „Midjourney“ ir kt. turinio, netikrų influencerių, botų, mes vis dar tikimės autentiško ir tikro turinio. Dalis mūsų tikrai vis dar mieliau žiūrės netobulą, nenudailintą turinį, užkulisius. Nepaleiskite progų užfiksuoti ką nors žmogiško, keliančio empatiją ar kuriančio ryšį. Vis dar svarbus turinys, kurio tiesioginė funkcija nėra parduoti. Mes vis dar norime matyti klaidas, pamokas, nesėkmes, žmogiškumą.
Su tuo susijęs ir galimas didesnis įsitraukimas privačiomis žinutėmis, o ne po įrašu. Stebėkite šią statistiką.
Socialinių tinklų tendencijos: „Pinterest“, „LinkedIn“, „Tiktok“
Mažiau Lietuvoje verslų naudojama, bet tarp vartotojų populiari „Pinterest“ platforma taip pat neatsiliks su DI siūlomais resursais. Pavyzdžiui, suteiks galimybių „pasimatuoti“ daiktą savo namuose, tarkime, ar nusižiūrėta kėdė tiks jūsų interjere. Tai bus panašu į 3D vizualizacijas, kurias gautumėte iš interjero dizainerio. Tik tiek, kad tokių paslaugų užsakyti nereikės.
Norintiems neišėjus iš namų suvokti savo galimybes net bus galimybė „pasimatuoti“ drabužius jų dar net neužsisakius. Virtuali spinta – toks naujas plėtojamas „Pinterest“ įrankis, skirtas apimti visą vartotojo spintą ir pasiūlyti jo skonį, stilių atitinkančią naują drabužių eilutę.
„LinkedIn“ keičia savo algoritmus ir turėtų grįžti prie šaknų – skirti daugiau dėmesio profesiniam turiniui. Tai reiškia, kad aukščiau bus iškeliami įrašai, susiję su „žinių dalijimusi ir patarimais“.
Aktualu:„LinkedIn“ gudrybės: kur palikti nuorodą ir koks formatas sėkmingiausias geriausias
„LinkedIn“ kitąmet turėtų dar daugiau dėmesio skirti vaizdo turiniui ir ypač – virtualiems renginiams, kurie transliuojami programoje. Spėjama, kad šis profesinis socialinis tinklas orientuosis į vaizdo įrašų ir renginių tinklelių kūrimą, kad padėtų vartotojams pamatyti daugiau tokio formato turinio.
„Instagramas“ šiemet buvo sulaukęs nemažai pasipiktinimo dėl mokamo paskyros patvirtinimo, kad vartotojas galėtų gauti mėlyną ženkliuką prie savo profilio. Tie, kurie norėjo varnelės simbolio, reiškiančio patvirtintą arba oficialią paskyrą, turi susimokėti 12–15 dolerių/mėn. Tiesa, jie gauna: prieigą prie visų lipdukų, 100 „žvaigždučių“ (virtuali valiuta), apsaugą nuo apsimetėlių paskyrų, tiesioginę pagalbą iš „Meta“.
„LinkedInas“ nelipa ant šio grėblio ir siūlo paskyros patvirtinimą nemokamai. Tiesa, kol kas tik JAV vartotojams. Kad paskyra būtų patvirtinta, reikia trečiųjų šalių programos. Platforma tikisi, kad iki 2025-ųjų bus patvirtinta 100 mln. „LinkedIn“ paskyrų.
„TikTok“ ne tik linksmins, bet ir siūlys įsigyti prekes tiesiogiai programėlėje. Pavyzdžiui, JK rinkoje ši funkcija jau aktyvi, bet susidomėjimo bumo nesulaukė. Taip pat programėlė didina pajėgumus, kad verslų fizinių parduotuvių reklamos pasiekti netoli gyvenančius vartotojus (tam aktualus „nearby“ tinklelis).
Mano ir https://www.socialmediatoday.com/, https://hootsuite.com įžvalgos.