„TikTok“ – kaip jis veikia ir ką jame veikti

„TikTok“ – tik vaikams skirta vaizdo įrašų platforma, ar truputį daugiau? Ar veikti čia verslui?

„TikTok“ banga Lietuvoje prasidėjo maždaug prieš metus. Nemažai klausimų ir kritikos sklando aplink šį socialinį tinklą, ypač iš 30+ metų žmonių ir verslo atstovų. Nes juk svarbu, kad indėlis būtų prasmingas. Ką mes čia dabar žaisime, kokius dar „challenge“ darysime. Taip, tai yra kitoks socialinis tinklas, ir tikrai nebūtina visose platformose veikti. Reikia atrasti, kas reikalinga jums ir kur jūsų tikslinė auditorija.

Tačiau pirmiausia – kas tas „TikTok“ ir kaip veikia jo algoritmas.

Kas yra „TikTok“?

„TikTok“ yra socialinis tinklas, sukurtas tarptautinei bendruomenei pagal kinų „Douyin“ programėlę, bet tai nėra ta pati programėlė kitu pavadinimu. Kinai gali parsisiųsti ir naudotis tik „Douyin“, o likęs pasaulis – tik „TikTok“.

Šiose programėlėse kuriamas turinys skiriasi, kinų sukurtas turinys nėra matomas kitam pasauliui, ir atvirkščiai, kinų vartotojai negali įsitraukti į „TikTok“ vartotojų kuriamą turinį ir atvirkščiai.

„TikTok“ yra iki 15 sekundžių trukmės vaizdo įrašų kūrimo ir dalijimosi programėlė, skirta pramogai, laisvalaikiui. Vaizdo įrašas kuriamas su muzika. Dominuoja „fun“ turinys, „challenge“, juokingos mini istorijos. Gausiai naudojami filtrai, kaukės, įvairūs vaizdo ir garso efektai. Vaizdo įrašai vartotojui leidžiami be sustojimo – stebime nesibaigiantį vaizdo įrašų srautą.

Stebėti turinį galite ir nesusikūrę paskyros – pakaks parsisiųsti į telefoną programėlę.

Vienas „TikTok“ populiarumo elementų – geras organinis pasiekiamumas. Tai yra, turinys greitai gali tapti „viral“. Tai aktualu ir verslams. Jei gebėsite perprasti sistemą, sukurti įdomų turinį, parinkti tinkamus „hashtagus“, tikimybė, kad turinį matys plačiau nei „Facebooko“ sekėjų ratas, didėja.

Šiame tinkle kol kas nėra mokamos reklamos, bet, tikiu, kad kai ši funkcija atsiras, organinis pasiekiamumas smarkiai kris, nes į jį supuls verslai. Tad jei jums labai aktualu išsimėginti – skubėkite.

Kaip veikia TikTok socialinis tinklas

Kaip veikia „TikTok“ algoritmas?

Kai naujas įrašas paviešinamas, jis rodomas tarp populiarių įrašų, kad vartotojams nepabostų ir stimuliuotų jų dėmesį. Sistema fiksuoja jūsų naujo įrašo sėkmę – ar jis populiarus („like“, komentarai, parsisiuntimai, pasidalijimai). Spėjama, kad reikia gauti vidutiniškai 1 „like“ per 10 peržiūrų, kad įrašas būtų laikomas vertu tolesnės sklaidos šiame tinkle.

Algoritmas toliau fiksuoja įsitraukimą – kuo didesnis įsitraukimas, tuo plačiau ir ilgiau rodomas įrašas.

Analitika rodo, kad įsitraukimas į įrašą vyksta bangomis – didesnė banga-atslūgimas-banga-atslūgimas.

Aišku, kaip ir visuose tinkluose, aktuali ankstesnių įrašų istorija – ar jie buvo populiarūs, įtraukiantys.

Taip pat teigiama, kad trumpi įrašai sulaukia daugiau dėmesio, nes didesnė tikimybė, kad jį peržiūrės iki galo, o tai reiškia geresnį įsitraukimą. Jei 15 sekundžių jums per daug – apsiribokite 5 ar 10.

Žinoma, galite kurti 4 įrašų ciklą po 15, iš viso – 60 sekundžių, jei norite pasakoti istoriją, bet atminkite, kad sistema ves bendrą įsitraukimo vidurkį, ir, tikėtina, kad maža dalis vartotojų žiūrės 1 minutės trukmės įrašą.

Idėja plaukų stilistams:

„Hashtagai“ „TikTok“

Taip, jie čia irgi svarbūs paskleisti turinį plačiau. Kuo daugiau įrašų peržiūrėsite su tuo pačiu „hashtagu“, tuo labiau ir kitą sykį jums siūlys naujus įrašus su tuo pačiu „hashtagu“.

Vartotojai seka populiariausius „hashtagus“ ir dažnai kopijuoja vieni iš kitų, kad prasiveržtų į susidomėjusių sekėjų telefonų ekranus.

„Tik Tok“, kaip ir „Instagram“, turi „Explore“ funkciją ir paiešką, kur laisvai galima ieškoti turinio pagal rūpimą „hashtagą“.

2016 m. pradėjusį veikti „TikTok“ 2020 m. pradžios duomenimis, kas mėnesį naudoja 800 mln. vartotojų. Tai didelis skaičius, pripažinkime. Palyginimui, „Instagramu“ kas mėnesį naudojasi 1 mlrd. vartotojų, kasdien – daugiau nei 500 mln. (2020 m. sausio duomenys).

41 % vartotojų yra 16–24 metų. Ši programėlė populiariausia Indijoje, JAV.

Kaip sulaukti dėmesio „TikTok“

Turinys čia karalius – nieko naujo. Tačiau reikia ne rimto patarimų dalijimo ar diskutavimo kaip kokiame „Facebooke“, o juokelio, kvailystės, iššūkių, netikėtų sutapimų. Čia reikia sukelti emociją aukštos kokybės vaizdo įrašu. Ir sekti tendencijas. Būti ant bangos. Čia reikės greičio ir nusiteikti išsyk reaguoti, nebijoti „susitepti rankų“, atrodyti kvailiems, vaikiškiems. Čia mes norime matyti tikrumą, „raw“, „failus“. Ne visiems verslams tai jauku ir aktualu.

Šis tinklas tiks kūrybiškiems verslams, orientuotiems į pokyčius, dinamiką, judėjimą. Sportas, grožis, mada, turizmas, renginiai, pramogos, žaidimai ir t. t.

Jei planuojate kurti vaizdo turinį „TikToke“, naudokite populiarią muziką (kokia ji, gali pasufleruoti „Youtube“ trending) arba rinkitės „upbeat“ tipo muziką.

Įsitraukite į kitų turinį „atsakydami“ į jų įrašus savo įrašų, kurkite „duetus“.

Esmė – turite parodyti save, savo išskirtinumą, talentą. Todėl „TikTok“ netiks korporatyviam turiniui, rimtam savęs transliavimui.

Verslui gali tekti kurti personažus, savotiškus veikėjus, kuriems suteiksite savybes, kurias norite pristatyti. Tačiau veikėjui teks ne tiesiog kalbėti prie baltos sienos ar kompiuterio, o rodyti, kelti emociją.

Daugiau apie verslo veiksmus „TikTok“ – kitame įraše.

Jums tai buvo nauja? Sureaguokite:

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.