Ko tikėtis laukti ieškoti socialiniuose tinkluose 2022-aisiais? 8 aktualijos verslui ir kūrėjams

Kas įdomaus mūsų laukia socialiniuose tinkluose? Ar pagaliau mirs „Facebookas, tai visgi mokytis filmuoti ir montuoti vaizdo įrašus? Ar atsiliepimai dar ko nors verti? Kodėl atsakyti į žinutę socialiniame tinkle svarbiau nei pakelti telefono ragelį?

Štai tendencijos, kurios gali būti aktualios šiemet. Net jei netikite jomis, išmokite ką nors naujo.

1. Turinio suasmeninimas pagal vietą. Socialiniai tinklai daug žino apie mus, todėl verslai turėtų tikslingiau parodyti reklamas ar priminti apie save. Reklamos sklaida būtent pagal vartotojo vietą turėtų suaktualėti šiais metais. Tai ypač svarbu verslams, kuries laukia, kad klientai ateitų gyvai, išbandytų jų personalizuotas prekes, įvertintų paslaugas. „Facebooke“ tai galite daryti pasirinkę reklamos tipą „promote business locally“.

2. Intymumo siekis. Tiesioginės vaizdo transliacijos („Linkedine“, „Facebooke“, „Instagrame“), taip pat „Facebooko“ grupės (ypač privačios), „live audio rooms“ „Facebooko“ tinkle padeda sukurti asmeniškumą ir tiesioginį ryšį ne tik draugų, darbo kolegų, bet ir tarp bendruomenių (siuvinėjimo kryželiu entuziastų, šunų augintojų, medicinos psichologų…). Išnaudokite šias nemokamas galimybes. Jums nebūtina parduoti, burkite, pasakokite istoriją, skleiskite naujienas, mokykite naudodamiesi šiais kanalais.

3. Vartotojai tikėsis įsigyti jūsų prekes socialiniame tinkle. Aš asmeniškai bent tikėčiausi, kad sumažėtų „kainytė į PM“ dainelių, bet lūkesčiai rimtesniems pardavėjams – susitvarkyti savo socialinius tinklus taip, kad juose būtų patogu įsigyti norimą produktą. Kaip parduoti „Instagrame“, jei turite el. parduotuvę, skaitykite mano tekste.

4. „TikTok“ šuolis. Nesiliaujama kalbėti apie šios platformos populiarumą pasaulyje. Lietuvoje šis tinklas neturi geros reputacijos ir įvaizdžio (nors gal ne per geriausias jis ir kitose rinkose), bet jei dirbate su užsienio rinkomis, jums gali būti aktualu bent išmėginti šį sklaidos kanalą naujais metais. „TikTok“ 2021 m. pabaigos duomenimis, turėjo daugiau nei 1 mlrd. vartotojų ir buvo 7 pagal populiarumą socialinis tinklas pasaulyje. Jei išbrauktume susirašinėjimo platformas, jis pakiltų net į 4 vietą po „Instagramo“. „Facebookas“ lieka pirmas, ir niekaip jo laidotuvių neįvyksta. 

Gatner bendrovės informacija

5. Jokių telefonų. Tiksliau – mažiau skambučių. Vis rečiau vartotojas nori skambinti gyvai pardavėjui ir teirautis ko nors. „Nielsen“ bendrovės apklausa, užsakyta „Facebooko“ rodo, kad net 64 proc. žmonių mieliau parašytų prekių ženklui į socialinio tinklo paskyrą nei skambintų. Tendencijos rodo, kad vis daugiau žmonių rašys užklausas verslams naudodami socialinius tinklus. Ar esate tam pasirengę? Jei trūksta žmogiškųjų išteklių, galite išmėginti chatbotą, tik supraskite, kad jis tinkamas pasikartojantiems paprastiems klausimams. Jei norite parodyti asmenišką dėmesį klientui, stenkitės atsakyti pats/-ys.

6. Trumpi vaizdo įrašai. Taip, vaizdo įrašai niekur nesitraukia, ypač, kai „Instagramas“, pasivogęs „Reels“ idėją, ją neblogai pritaikė. Tendencijos tokios, kad ilgi vaizdo įrašai nėra pageidaujami. Tačiau svarbu ne tik ūgis, bet ir smūgis. Taigi turinys turi būti įtraukiantis ir pramoginio atspalvio. Tačiau tai nereiškia kvailas!

7. „Influencerių“ karta. Turinio kūrėjai toliau kurs, ir prekių ženklai kreipsis į juos reklamuoti savo produktus ir skleisti žinią. Kai kurie tyrimai rodo, kad šiemet verslai skirs dar didesnį biudžetą būtent „influencerių“ rinkodarai. Tai jiems pigiau, nei pirkti įprastas reklamas, be to, su kūrybišku turinio kūrėju, kuris ilgainiui galbūt taps ambasadoriumi, gali pasiekti daugiau tikslų nei vien parduoti.

8. Vartotojų meilė. Seksis tiems verslams, kurie skatins vartotojų sugeneruotą turinį (UGC). Tai paveikiau, realiau, asmeniška, lengva tapatintis kitiems klientams. Tai retai būna dominuojanti turinio dalis verslo komunikacijoje, bet tikrai aktuali ir svarbi. Atsiliepimai „Google“, verslo paskyrose, verslo „taginimas“ asmeninėse anketose reikšmingi kitiems vartotojams. Turėtų būti ir jums.

Norite pasitarti, į ką jums atkreipti dėmesį šiais metais? Pasikalbėkime.

Kaip vertinate šį įrašą?
  • Įdomu
  • Jau žinojau
  • Pritaikysiu
Veiksmai
Deimantė Bagdanavičienė
Bendraukime8 671 81779
Slapukų žinutė

Nėra nieko „skaniau“ už mūsų „slapukus“. Be jų mūsų svetainė nevalgoma. Sužinokite receptą.

Įvyko klaida. Bandykite vėliau.